Lider Biznesu 6/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 57 SUKCES DZIĘKI DETERMINACJI Plany budowy nowego centrum ogrodniczego wyklarowały się już w 2019 r., a budowa miała zostać ukończona w czerwcu 2020 r. – Ze względu na sytuację pandemiczną i potrzebę zmian w konstrukcji podjęliśmy bardzo trudną, lecz konieczną decyzję, że przekładamy otwarcie naszej lokalizacji przy ul. 4 Marca – wyjaśnia Gabriela Koroza. – Mieliśmy wystartować od kolejnego sezonu.W styczniu niestety oboje zachorowaliśmy na koronawi- rusa. Nie daliśmy jednak za wygraną. Postanowiliśmy się zmo- bilizować, przyjąć wszystkie dostawy i na wiosnę mogliśmy już otworzyć nasze nowe centrumogrodnicze – opowiada. OPTYMALIZACJA OFERTY Oferta otwartego niedawno PLONU obejmuje ok. 80 tys. sta- rannie wyselekcjonowanych indeksów produktowych, wśród których nie zabrakło roślin tropikalnych: palm, drzewek oliw- nych, bananowców czy strelicji oraz gustownych kolekcji dekoru, m.in. w stylu marynistycznym czy modnym boho. – Zdajemy sobie sprawę ze specyfiki naszego regionu i z tego, że wśród naszych klientów są nie tylko amatorzy ogrodnictwa, ale również np. właściciele ośrodkówwypoczynkowych albo firmy ogrodnicze i budowlane – mówi Gabriela Koroza. – Nieustan- nie uzupełniamy naszą ofertę o poszukiwane nowości i opty- malizujemy ekspozycję, zdając sobie sprawę, że klient chodzi swoimi ścieżkami. Przede wszystkim stawiamy na wysoką jakość zamawianych produktów – podkreśla. PLON w Koszalinie oferuje m.in. przebo- gaty wybór materiału roślinnego, donic zewnętrznych i wnę- trzarskich oraz deko- racji wyeksponowa- nych w kolekcjach Z DUCHEM CZASU Centrum ogrodnicze PLON nie ogranicza się w swoich dzia- łaniach do sprzedaży. Silnym jego atutem jest też m.in. profe- sjonalne doradztwo. – Mamy wykwalifikowaną i zgraną załogę 17 pracowników, na których nasi klienci mogą zawsze liczyć – potwierdza Gabriela Koroza. – W przyszłości chcielibyśmy na pewno powiększyć nasz zespół. Obecnie koncentrujemy się na ukończeniu prac na placu zewnętrznym po ciężkiej zimie. Inwestujemy też w ekologiczne rozwiązania. Już teraz dyspo- nujemy stołami zalewowymi z odzyskiem wody i instalacją fotowoltaiczną. W nieodległej przyszłości chcielibyśmy czę- ściowo uniezależnić się od ogrzewania z miejskiej energetyki cieplnej i zakupić pompy ciepła powietrze-woda – dodaje. NAJBLIŻSZE PLANY Właściciele PLONU planują także powrót do organizowania kiermaszów oraz innych eventów. – Chcielibyśmy m.in. zor- ganizować praktyki ogrodnicze dla najmłodszych albo np. warsztaty dla dzieci z zespołem Downa, które prowadziliśmy dawniej w Kołobrzegu. Nie ukrywam, że społeczna odpo- wiedzialność biznesu stanowi ważny filar naszej działalności – przyznaje Gabriela Koroza. Wielkie nadzieje założyciele PLONU wiążą z budową palmiarni, która ma niebawem powstać przy centrum ogrodniczym przy wsparciu z dotacji. – Palmiarnia ma stać się miejscem hortitera- pii i innych naszych działań pro bono, m.in. spotkań dla senio- rów czy dzieci z autyzmem – planuje Gabriela Koroza. – Zależy nam również, aby znalazł się tam kącik dla architekta krajobrazu, który będzie projektował ogrody na bazie naszego asortymentu. Oprócz tego w palmiarni znalazłaby się kawiarenka oraz punkt sprzedaży produktów regionalnych i pamiątek – nadmienia.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz