Lider Biznesu 6/2021

8 bliżej branży Z bliżamy się powoli do końca bardzo nietypowego sezonu sprze - daży maszyn ogrodniczych – nietypowego, choć trzeba przy - znać bez fałszywej skromności, że dla firmy AL-KO Kober bar - dzo udanego. Pandemia COVID-19 nie daje nam o sobie zapomnieć. Choć statystyki zachorowań utrzymują się tego lata na relatywnie niskim poziomie, to nadal bardzo dokuczliwe i widoczne są efekty zawirowań spowodowanych pan- demią w obszarach logistyki, produkcji czy planowania. Problemy te powodują okresowe kłopoty z dostępnością produktów oraz zdecydowanie utrudniają planowanie sprzedaży. Nakłada się na to zwiększony popyt ze strony konsumentów dysponujących dodatkowymi środkami finansowymi, które decydują się wydać na sprzęt ogrod- niczy oraz korzystnymi warunkami atmosferycznymi z bar- dzo dobrym balansem pomiędzy wysoką temperaturą, a opadami zapewniającymi niezbędną do wegetacji roślin wilgoć. Wszystkie te czynniki spowodowały, że rok 2021, pomimo wszystkich trudności, będzie dla AL-KO Kober rekordowym pod względem sprzedaży. PRACA ZESPOŁOWA Ogromne podziękowania za ten sukces należą się, oprócz całego zespołu pracowników AL-KO, naszym Autoryzowa- nym Dilerom, którzy zaufali nam i wraz z nami są twórcami tego historycznego wyniku. Dzięki doskonale zorganizowa- nej sieci dystrybucyjnej udało nam się w tym roku dotrzeć do niemal dwukrotnie większej grupy klientów z produk- tami AL-KO oraz Solo by AL-KO. Dla firmy AL-KO dobrze zmotywowana oraz wyszkolona Sieć Dilerska jest ogromną wartością. W dzisiejszych czasach kluczowe jest spersonali- zowane podejście do klienta, danie mu poczucia, że jest dla marki ważny – bez doskonałej sieci sprzedaży trudno taki cel osiągnąć. Dlatego nie spoczywamy na laurach i ciesząc się z tego, co udało się osiągnąć we współpracy z naszymi dilerami dotychczas, już planujemy kolejne działania, które pozwolą być nam jeszcze lepszymi. Spoglądając na rok 2021 z perspektywy końcówki sezonu nie sposób ukryć satysfakcji. Praktycznie każda grupa asor- tymentowa może poszczycić się swoim własnym rekordem. Co ważne, klienci chętnie wybierali nie tylko tradycyjnie znane z doskonałej jakości kosiarki do trawy czy traktory ogrodowe, ale i nasze oczko w głowie, jakim są roboty koszące Robolinho® oraz szeroka gama maszyn i urządzeń Rekordowy rok AL-KO Kober TEKST: Maciej Konieczny, dyrektor handlowy AL-KO Kober Sp. z o.o., ZDJĘCIA: AL-KO Kober Sp. z o.o. akumulatorowych. Świetnie sprzedawały się również produkty z kategorii woda oraz doskonałe grille gazowe Masport® – klasa sama w sobie. KONSEKWENCJA W DZIAŁANIU Rok 2021 to jednak nie tylko sukcesy sprzedażowe. Posta- wiliśmy sobie za zadanie, aby w znaczący sposób zwiększyć świadomość marki AL-KO wśród osób, które nie są jeszcze naszymi klientami i nie miały dotąd szansy, aby bliżej zapo- znać się z naszymi produktami. Oczywiście jesteśmy obecni u naszych dystrybutorów z doskonałym programem profi- lowania marki zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz ich skle- pów – strefy produktów AL-KO pozwalają łatwo i wygodnie zapoznać się z całym dostępnym asortymentem. Wzmocni- liśmy naszą aktywność w mediach społecznościowych jako dystrybutor, ale i intensywnie wspieramy naszych dilerów

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz