LIDER BIZNESU 6/2022
32 Słoiki podbijają branżę ogrodniczą J ak wynika z badań Kantar Public, obecnie już ponad połowa Polaków (51%) samodzielnie przyrządza przetwory. W co 3 domu stawiamy na kiszonki (36%), a w co 5 robimy dżemy oraz konfitury (21%). Nieco mniej - szym powodzeniem cieszą się kompoty (17%), suszonki warzywno-owocowe (16%), sałatki w słoikach (15%), marynowane warzywa i soki (13%). W 9% gospodarstw TEKST i ZDJĘCIA: Marcin Fajerski GARDEN BIZNES Domowe przetwórstwo w Polsce bije prawdziwe rekordy popularności, czemu już od czasów pande - mii sprzyja boom na ogrodnictwo i trend „wyhoduj to sam!”. Przyrządzanie dżemów, kiszonek, wędlin czy nalewek w erze lockdownów stało się modnym hobby, skutecznie zapełniającym lukę po niedo - stępnych zajęciach. Obecnie do wyraźnego wzrostu zapotrzebowania na słoiki, kamionki, gąsiory i inne produkty do przetworów przyczynia się galopująca inflacja i coraz większe wzrosty cen żywności. Z artykułudowiesz sięm.in.: ü Jak zmienia się podejście Po - laków do domowego prze - twórstwa ü Jakie czynniki sprzyjają sprzedaży produktów do przetwórstwa ü Jakie produkty w tym seg - mencie powinny znaleźć się w ofercie sklepów i centrów ogrodniczych domowych w naszym kraju przygotowuje się inne prze - twory, a 5% wytwarza musy i przeciery. Warto nadmienić, że Polacy zainteresowali się też amatorskim wędliniar - stwem, warzelnictwem, winiarstwem i gorzelnictwem. Sukcesywnie powiększa się ponadto rzesza fanów domo - wego serowarstwa.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz