LIDER BIZNESU 6/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 37 CO ZNACZY BYĆ FLORYSTĄ? By zostać florystą, zaleca się ukończenie rocznej szkoły o takim profilu. W procesie edukacji kandydat na florystę zaznajamia się gruntownie z materiałem, z którym przyjdzie mu pracować, branżowym nazewnictwem, poznaje zasady komponowania, zgłębia aspekty kulturowe i religijne two - rzenia kwiatowych dekoracji, co daje mu szerszy kontekst i pomaga w prawidłowej interpretacji tematu. Floryści są specjalistami w wykonywaniu dekoracji z szeroko rozumia - nego materiału roślinnego. Nie mówimy tu tylko o wiązan - kach, lecz o aranżacjach kwiatowych powstałych w różnych stylach, przeznaczonych na różne okoliczności, uwzględ - niających miejsce przeznaczenia dekoracji i preferencje osoby ją zamawiającej. Florysta jest wykonawcą usługi, ale i doradcą. Rzetelna wiedza pozwala mu być fachowcem w swoim zawodzie. By osiągnąć ten pułap, warto pobierać naukę w sprawdzonych miejscach. Na rynku funkcjonuje wiele szkół, które w swej ofercie mają profil florysty. Przewa - żająca część z nich oferuje darmową edukację. Jest to jednak jedynie złudzenie oszczędności, gdyż w praktyce okazuje się najczęściej, że uczniowie muszą sobie sami zapewnić mate - riał roślinny i techniczny, a to przekłada się na niską jakość zajęć praktycznych albo wręcz ich iluzję. Rzemieślnik nigdy nie będzie dobrym rzemieślnikiem, gdy sam nie pracuje z materiałem twórczym. Idealnym rozwiązaniem jest nauka w szkołach, które stawiają na praktyczną naukę zawodu i stwarzają swym uczniom możliwości wszechstronnego rozwoju. Na rynku polskim jest kilka takich placówek, warto porównać ich oferty i wybrać tę, która jest prowadzona przez osoby z osiągnięciami zawodowymi, które same przeszły tę ścieżkę i ich wiedza, talent, umiejętności zostały docenione przez branżę krajową i światową. Gdy myślimy o swej karie - rze zawodowej poważnie, warto wybrać za nauczycieli naj - lepszych mistrzów. Ta inwestycja się na pewno zwróci. KIMŻE JEST W TAKIM RAZIE MISTRZ? Jak sama nazwa wskazuje, jest to wyższy stopień wtajemni - czenia.Kolejnypoważnykrokna ścieżce rozwojuzawodowego. By aplikować na mistrza, należy mieć opanowane do perfek - cji umiejętności florysty. Dopiero od tego etapu można fak - tycznie skupić się na rozwoju świadomej kreacji artystycznej. Mistrz to florysta o otwartym umyśle, chętny do eksperymen - tów twórczych, posługujący się skomplikowanymi technikami lub kreujący nowe.Umiejętności mistrzowskie są wysoko oce - niane na konkursach, mistrz jest inspiracją dla innych, wyty - cza trendy. Gdy potrafisz świadomie i szybko wykonać pracę florysty, zaczynasz popadać w stagnację codziennej rutyny, odczuwasz dotkliwość braku świeżości w swoich pracach, marzysz o wygranych w konkursach, wystawach, czyli po pro - stu, jeśli pragniesz tego mitycznego „czegoś więcej”–poziom mistrzowski w procesie nauczania jest dobrą drogą. Jest to coś, co robisz dla siebie, pokarm dla ambicji, poszerze - nie horyzontów, otwarcie na świat poza kwiaciarnią. Z wiedzą mistrzowską nie będziesz mieć obaw przed podejmowaniem się większych projektów, twoje szanse na wygrane w konkur - sach się zwielokrotnią, poznasz nowych ludzi z branży, przy - pomnisz sobie, jak to było, gdy zachwyciłaś/eś się kwiatkami, i być może ponownie pokochasz tę pracę nową, bardziej dojrzałą miłością. W dzisiejszych czasach charyzmatyczni mistrzowie stają się trendsetterami, influencerami; są zapra - szani do prowadzenia pokazów, szkolą. WŁAŚCIWA EDUKACJA TO PODSTAWA Czy zawód florysty jest zawodem przyszłościowym, a edu - kacja w tym kierunku jest koniecznością, by go wykonywać? Oto plusy i minusy w pigułce. Powyższe pytanie zadaje sobie prawdopodobnie większość ludzi rozważających wybór takiej ścieżki życiowej. Pomimo iż kwiaty są dobrem luksusowym i wydawać by się mogło, że w dobie kryzysu będą pierwszym elementem, z którego konsumenci zrezygnują, na całym świecie są ci, którzy potrzebują kwiatów i są w stanie za nie zapłacić. Rynek usług tego sektora jak wszystkie inne ewolu - uje i opierając się na przykładzie krajów zachodniej Europy, można się spodziewać,że będzie skierowany coraz bardziej do zamożnego klienta. Taki klient jest jednak często też bardziej wymagający.Kwiaty są pośrednikiememocji,są bardzomocno wpisane w naszą kulturę, więc przy odpowiedniej pielęgnacji i promocji zwyczaju obdarowywania się kwiatami będzie miał się jeszcze długo dobrze. Kwiaty są symbolem, a ludzie lubią i chętnie wykorzystują symbole do budowania swojego wize - runku, który często jest dziś stawiany na pierwszym miejscu. Kwiaty pomagają budować relacje,a te wdobie równoległego życia online, jak nigdy dotąd potrzebują pożywki do ich pod - trzymywania… I w końcu marząc o zbudowaniu swojej firmy, marki, biznes kwiatowy jest kierunkiem działania stosunkowo osiągalnym dla większości. Nie wymaga nadzwyczajnych inwestycji na start, może się rozrastać z czasem. Większość kwiaciarń to rodzinne przedsiębiorstwa,które dają ich właścicielom (głów - nie kobietom) poczucie tak bardzo pożądanej niezależności finansowej. Dobra edukacja florystyczna ze względu na wysokie koszty materiałów nie jest jednak tania. Florystyka jest związana ściśle z pracą fizyczną, więc wbrew pierwszemu wrażeniu nie jest lekka, łatwa, ale za to na pewno przyjemna. Flo - rysta jest osobą, która pracuje, gdy inni świętują – walen - tynki, Dzień Kobiet… Praca ta jednak daje ogrom satysfakcji. Stanowi wsparcie klientóww najważniejszych chwilach ich życia, sprawia, by na długozapisały sięwich pamięci.Jest to praca artystyczna,więc z odpowiednimzaangażowaniemnie grozi jej rutyna.Pozwala nam poznawać ludzi, podróżować, uczestniczyć w wydarze - niach kulturalnych. Nierozerwalnie wiąże się z obcowaniem z ludźmi, ale też daje poczucie przynależenia do kwiatowej społeczności, która dość często współpracuje ze sobą i się wspiera. Decydując się na rozpoczęcie nauki w dobrej szkole florystycznej, ten świat stoi przed tobą otworem i od ciebie zależy, jak daleko dasz mu się ponieść. Już jesienią 2022 r.wMiędzynarodowym Instytucie Florystycz - nym planowane jest rozpoczęcie zajęć z kolejnymi grupami na kierunku florysta i mistrz florystyczny. Obecnie odbywa się rekrutacja do tych grup.Zaobserwuj na Facebooku Międzyna - rodowy Instytut Florystyczny, bądź na bieżąco z wydarzeniami i mądrze zdecyduj, jak pokierować swoją karierą zawodową. Pierwszy krok należy zawsze do ciebie, w stawianiu kolejnych chętnie ci pomożemy. Masz pytania / wątpliwości? Zadzwoń 661 993 000. GARDEN BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz