LIDER BIZNESU 6/2022

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 39 REKLAMA PRÓBA SIŁ Mrówki, mszyce, ćma bukszpanowa, ślimaki, nornice – to tylko niektóre z ogrodowych plag w ciągu ostatnich lat w Polsce, które skutecz - nie utrudniały nam wypoczynek na świeżym powietrzu lub dewastowały przydomową zie - leń. Choć obecnie gros polskich konsumen - tów ze względów ekologicznych i w obawie o bezpieczeństwo domowników stara się unikać stosowania różnego rodzaju środków „bójczych”, często okazują się one absolutną koniecznością w walce z najbardziej ekspan - sywnymi szkodnikami, których namnażaniu się sprzyjają nie tylko czynniki lokalne takie jak np. położenie ogrodu blisko terenów rol - niczych czy leśnych, ale również zmiany kli - matu na świecie. ŚRODKI OWADOBÓJCZE Światowy rynek pestycydów dla amatorów ogrodnictwa osiągnął już pułap 5,7 mld dol. w ub.r., a do 2027 r. jego wartość ma wzrosnąć do 7,9 mld dol. wg szacunków agencji informa - cyjnej Arizton. Jej eksperci wskazują, że moto - rem napędowym w tym segmencie handlu jest rekordowe zainteresowanie hobby ogrodni - czym wykazywane przez młodsze pokolenia konsumentów.Co interesujące,trend ten umac - nia się po obu stronach Atlantyku – zarówno w krajach Ameryki Północnej, jak i Europie. Już POZIOM WYŻEJ KLIENCI SZUKAJĄ PREPARATÓW EKOLOGICZNYCH Kacper Kut Dyrektor handlowy Agrecol Sp. z o.o. Początek sezonu oprócz produktówmrówkobójczych,głównie wpo - staci proszków, nie był łaskawy pod względem sprzedaży prepara - tów biobójczych, na co wpływ miała niewątpliwie pogoda. Niska temperatura nie sprzyjała partenogenezie, a nagły wzrost tempe - ratury przy małych zastojach wody również nie wpłynął pozytywnie na proces rozmnażania się owadów – zwłaszcza latających. Wyso - ka temperatura oraz mocne nasłonecznienie niewątpliwie sprzyja rozwojowi pajęczaków oraz kleszczy i w tym segmencie asorty - mentowym niewątpliwie odnotowujemy znaczny wzrost sprzeda - ży. Wśród konsumentów obserwujemy mocne ukierunkowanie na produkty RTU (ready to use) gotowych do użycia w postaci ato - mizerów, sprayów, aerozoli. Przy większych powierzchniach ogro - dowych klienci sięgają po preparaty do przygotowania większej ilości cieczy roboczej, takich jak EXIT 100EC. Klienci szukają rów - nież preparatów ekologicznych, opartych o naturalne substancje jak olejek lawendowy czy geraniol. Podsumowując zatem, dla kon - sumenta istotna jest skuteczność i zakres działania danego środka oraz substancja czynna zawarta w produkcie. Przed nami jeszcze okres sprzedaży rodentycydów, czyli znaczącej grupy preparatów biobójczych. Na rynku polskim to mocno dynamiczna grupa pro - duktów, choć w dużej mierze uzależniona od pogody, ale wraz ze wzrostem świadomości konsumentów ciągle bardzo progresywna.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz