LIDER BIZNESU 6/2022

42 UPRAWA W DOMOWYM ZACISZU Paweł Barszczak Kierownik ds. Sprzedaży i Marketingu Modułowe Donice Betonowe GrupaBetmar Coraz większą popularnością cieszą się przydomowe ogródka. Bieżący rok pokazuje, jak wiele osób decy - duje się na własne uprawy w zaciszu swojego ogrodu. Dzięki Modułowym Donicom Betonowym jesteśmy w stanie zagospodarować praktycznie każdy centymetr naszego ogrodu. Prosty montaż, dowolna kolorystyka, wzór trawertyn lub drewna sprawia, że każdy znajdzie odpowiednie rozwiązanie dla siebie. Dzięki swojej mo - dułowości nasze donice są kompatybilne z innymi syste - mami dostępnymi na rynku: rozsadniki, inspekty, szklar - nie, zadaszenia czy pergole. POZIOM WYŻEJ Z ubiegłorocznych badań Kantar Public wynika, że już co trzeci mieszkaniec naszego kraju uprawia warzywa i owoce na własny użytek i wg prognoz trend ten ma się rozwijać. Już wszyscy hobbyści marzą bowiem o własnym warzywniku, kierując się oszczędnością i potrzebą samowystarczalności, a także ulegając modzie na zdrowe odżywianie i ogrodniczemu nurtowi DIY – zrób to sam. Czynniki te sprawiają, że amatorzy ogrodnictwa poszukują inspektów, miniszklarni, tuneli foliowych i skrzynek warzywnych. W cieplarnianych warunkach TEKST: Marcin Fajerski ZDJĘCIA: Pexels J ak wskazuje Kantar Public, już ponad 30% polskiego spo - łeczeństwa samodzielnie uprawia warzywa i owoce. Naj - częściej są to kobiety, mieszkańcy wsi i 50-latkowie, ale trend dotyczy przedstawicieli wszystkich grup społecznych w naszym kraju – w tym młodych mieszkańców metropo - lii, którzy oszaleli na punkcie miejskiego ogrodnictwa oraz rodzin, które niedawno zasiedliły przedmieścia i dopiero odkrywają uroki posiadania przydomowego ogródka. ZIELEŃ TO NOWA CZERŃ Amatorska uprawa warzyw i owoców – zwłaszcza pomi - dorów, ogórków oraz papryk na własny użytek – jest dość silnie zakorzeniona w naszej tradycji. W sprzedaży nasion warzyw przeznaczonych na rynek hobby Polska już od wielu lat pozostaje w Europie prawdziwą „zieloną wyspą”. Pandemia sprawiła jednak, że przydomowa i tarasowa zieleń stała się dla ogrodowych nowicjuszy nową czernią i od ok. 2 lat w naszym kraju można zaobserwować rene - sans trendu grow-your-own –wyhoduj-to-sam. W ZDROWYM CIELE… Ogromna popularność amatorskich warzywników nad Wisłą stanowi też pokłosie mody na szeroko pojmowaną ekologię oraz zdrowe odżywianie. Aż 58% Polaków przy - kłada dużą wagę do sposobu odżywiania wzmacniającego odporność – dowiadujemy się z ostatnich analiz Kantar Public, i aż 2/3 badanych uważa, że w największym stop - niu można ją zwiększyć, jedząc świeże owoce i warzywa. Co więcej dla 71% respondentów są one najpopularniej - szym źródłem witamin, a większość z nas – bo aż 81% społeczeństwa – robi coś, aby zapewnić sobie odpowiedni ich poziom w organizmie. EKOLOGICZNE PRODUKTY Z WŁASNEJ SZKLARNI Joanna Dedek-Szymańska 4iQ GROUP Sp. z o.o. Własna uprawa warzyw zyskuje na popularności nie tylko ze względu na łatwość jej założenia – przyczyniły się do tego zwłaszcza rosnące ceny warzyw. To szansa na ekologiczne, znane produkty hodowane w domowym zaciszu. Obecny rok możemy zaliczyć do udanych pod kątem sprzedaży wyposa - żenia niezbędnego do własnej uprawy.Szczególnymzaintere - sowaniem cieszą się tunele foliowe,które tworzą mikroklimat idealny do wzrostu roślin,także wykorzystanieminiaturowych szklarni wyposażonych w półki stało się popularne, szczegól - nie wśród posiadaczy niewielkich powierzchni. Swoją ofertę wzbogaciliśmy o rozsadnik poliwęglanowy, który pomaga stworzyć warunki sprzyjające wzrostowi roślin.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz