LIDER BIZNESU 6/2023

50 Nr 6/2023 BŁĄD 3: SKUPIENIE NA FIRMIE, A NIE NA KLIENCIE Klienta tak naprawdę interesuje przede wszystkim… on sam. Nie interesuje go historia firmy jako taka: jej osiągnięcia, dyplomy czy wielopokoleniowe doświadczenie. To, co go interesuje, to jak dana firma może pomóc jemu. Na stronach internetowych firm ogrodniczych można zaobserwować, jak bardzo komunikaty tam zamieszczane skupiają się na samej firmie, zamiast pokazywać klientowi, że mają to, czego potrzebuje. Zupełnie nie chodzi o to, by nic nie mówić o swoim doświadczeniu, tradycji, nagrodach czy osiągnięciach. POZIOM WYŻEJ Niewielkim nakładem sił i środków można tworzyć fajne materiały promocyjne, rzucane do sieci na media społecznościowe W każdym materiale promocyjnym trzeba zawrzeć wezwanie do działania, podając odbiorcy kolejny krok: napisz, zadzwoń, kliknij etc. To niezwykle istotne rzeczy. Jednak komunikat musi być przedstawiony w odpowiedni sposób, by klient zobaczył, jaka z tego wynika dla niego korzyść. Kiedy na stronie www kierujemy uwagę na siebie, tracimy pieniądze, bo tracimy zainteresowanie potencjalnego klienta. Potrzebujemy jasno pokazać mu, że jest w dobrym miejscu i jesteśmy tu dla niego. Odpowiednie wykorzystanie tzw. liczb mocy i mowy korzyści to jedne z najskuteczniejszych technik marketingowych i sprzedażowych. BŁĄD 4: BRAK WYRAŹNEGO WEZWANIA DO DZIAŁANIA DLA KLIENTA Uwaga klientów wystawiona jest na ciągłe bodźce i to ze wszystkich stron. Kiedy nasz marketing dotrze już do potencjalnego klienta i złapie jego uwagę, koniecznie musimy jasno dać mu znać, jaki jest następny krok. Co ma zrobić dalej. Uwagę potencjalnego klienta potrzebujemy prowadzić krok za krokiem w zaplanowany sposób. Bez tego znów istnieje ryzyko,że szybko przeskoczy na coś innego.Wówczas wydaliśmy pieniądze na dotarcie do niego, ale nie postaraliśmy się, by poprowadzić go dalej ku zakupowi. Każdy komunikat marketingowy (czy to reklama, czy post na social mediach, czy treści na stronie www) powinien zawierać wyraźne „Call To Action” (CTA), czyli wezwanie do działania. Krótkim hasłem dajemy klientowi znać, jaki jest następny krok, np.: „Zobacz szczegóły”, „Zaobserwuj”, „Napisz komentarz”, „Umów się na rozmowę”. Brak wyraźnego CTA powoduje utratę uwagi potencjalnego klienta, a to oznacza koszt marketingowy, który nie tylko się nie zwrócił, ale tym bardziej nie przyniósł zysku.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz