10 Nr 6/2024 BLIŻEJ BRANŻY Pelczar (podlewane.pl), Artur Zieliński (cebule.pl), Wojciech Tyszkowski i Michalina Trempała (Plantis, Zielone Pogotowie), Anna Zofia Powierża (4mediacreations) czy Aneta Powązka (W.Legutko). Kolejną interesującą przestrzeń pod szyldem „Zielone Edukarium” stworzyło Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów. Wystąpienia skupione były na trendach, dobrych praktykach i najważniejszych aspektach profesjonalnej architektury krajobrazu. Ważnym punktem programu Zielonego Edukarium była debata z udziałem doświadczonych projektantów, w tym Mai Popielarskiej i Agnieszki Hubeny-Żukowskiej, oraz prelekcja Joanny Rayss dotycząca ogrodów deszczowych. PRZEPYCH KOLORÓW I WYŚCIG KU INSPIRACJI Na scenie głównej targów Gardenia ponownie zagościła florystyka w mistrzowskim wydaniu. Sektor dekoracji i kwiatów ciętych zaprezentował trendy na kolejny sezon. Podobnie jak na scenie, tak i na stoiskach nie zabrakło feerii barw i bujnie kwitnących roślin. – Sektor florystyczny i dekoracyjny w tym roku to zdecydowanie najintensywniejszy punkt Gardenii. Szkoły i mistrzowie florystyki, których ponownie mieliśmy przyjemność gościć, jak zawsze przekroczyli nasze oczekiwania – było bajecznie, kolorowo, ale i praktycznie, aby dać mocne przełożenie na codzienną pracę florystów i dekoratorów – kontynuuje Paulina Maniecka. Wśród występujących publiczność miała przyjemność obejrzeć utytułowanych polskich florystów, w tym gronie znaleźli się m.in.: Zbigniew Dziwulski, Joanna Kiedacz, Maciej Krzus, Edyta Zając Chruściel, Tomasz Max Kuczyński, Zygmunt Sieradzan, Rafał Staszczyk, Piotr Sekunda, Monika Bębenek, Marta Raczyńska-Barczak, Katarzyna Pacewicz-Pyrek, Piotr Salachna, Anna Wawrzyniak, Rafał Kawałko czy Mirosław Drohomirecki. Gościem specjalnym był Benoît Barbin – Mistrz Francji 2022 i Mistrz Europy we florystyce 2021, który w pokazie „Let’s play with nature” / „Bawmy się naturą”zaprezentował duże, imponujące formy wykorzystujące jedynie naturalne materiały. Innowacją, która z roku na rok mocno się rozwija, są coraz doskonalsze w formie i działaniu kwiatomaty. Oprócz oferty komercyjnej przedstawiono także bardzo urokliwe makiety-miniatury kwiatomatów stylizowanych według specyfiki miast europejskich (w tym Londynu czy Paryża). Z OPTYMIZMEM W KOLEJNY SEZON W gwarze pawilonów jak co roku zawierały się nowe relacje biznesowe i partnerskie, a te już istniejące miały okazję ponownie rozkwitnąć. Jeszcze bez entuzjazmu, ale już z ogromną wiarą w to, że kolejny sezon będzie wykazywał tak wyczekiwaną tendencję wzrostową na globalnym poziomie, firmy przygotowują się do przyszłego roku. Wierząc, że każdy kolejny sezon to nowo otwarta karta, liczymy, że minione trzy targowe dni będą rezonować w ofertach i relacjach uczestników Gardenii przez cały następny rok. <
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz