LIDER BIZNESU 6/2024

14 Nr 6/2024 BLIŻEJ BRANŻY wsparcia dostawców, który buduje zaangażowanie i lojalność odbiorców. Oczywiście wszystko to przy pełnej koordynacji i kontroli naszej hurtowni. W projekcie tym przyjęliśmy rolę podmiotu funkcyjnego łączącego dostawcę i odbiorcę oraz budującego ich współzależność. Program lojalnościowy SPACE to pierwszy tego typu program w branży hobby garden, który działa już od dwóch lat. Nagradza on stałych klientów za zakupy w naszej hurtowni oraz ich zaangażowanie. Uczestnicy gromadzą punkty, które mogą wykorzystać m.in. na udział w zagranicznej konferencji SPACE. Punkty można także przeznaczyć na różnorodne działania marketingowe, takie jak publikacja gazetek, zamówienie banerów czy emisja reklam w regionalnej rozgłośni radiowej, co daje naszym klientom możliwość skutecznej promocji swoich firm. Program cieszy się rosnącym zainteresowaniem, a co roku rozwijamy go, wprowadzając nowe korzyści, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Specjalnie na potrzeby programu lojalnościowego SPACE utworzyliśmy konto programu SPACE na platformie B2B. Po zalogowaniu każdy uczestnik programu w sposób wygodny przejrzysty i przede wszystkim zrozumiały może na bieżąco śledzić swoje punkty lojalnościowe zdobyte w ramach programu. Dużym ułatwieniem jest fakt,że przy każdym produkcie wyświetlana jest informacja o liczbie punktów, które można zyskać za jego zakup. Dodatkowo w zakładce podsumowania można zobaczyć całościowy stan punktów, w tym punkty zgromadzone podczas zakupów w sezonie i po sezonie. Ilu nowych klientów dołączyło do programu lojalnościowego w 2024 roku? B.K.: Program lojalnościowy SPACE to również duże korzyści dla naszych partnerów. Opracowany został cały szereg działań marketingowych mających na celu prezentację, reklamę, a co za tym idzie wzrost postrzegalności produktów naszych dostawców i poszerzające się rok do roku grono klientów. Kampanie reklamowe są prowadzone na platformie B2B, w newsletterach oraz na Facebooku, co skutecznie zwiększa widoczność produktów i wspiera sprzedaż. Media plany, które udostępniamy w tych kanałach, pozwalają klientom zaplanować zakupy produktów, które z powodu planowanych działań reklamowych będą cieszyć się dużym zainteresowaniem na rynku. Najlepszym dowodem na sukces programu lojalnościowego SPACE w zakończonym sezonie 2024 jest fakt podwojenia liczby uczestników w stosunku do sezonu 2023. Program przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i w tej chwili cieszy się zaufaniem niespełna 400 naszych odbiorców. Przejrzyste zasady, proste procedury rozliczeń programu oraz pełne zaangażowanie i opieka naszych regionalnych kierowników sprzedaży budują chęć przystąpienia do programu kolejnych uczestników. Aktywizują nas do dalszego rozwoju programu. Dużo czasu, rozmów i uwagi poświęcamy przy zapraszaniu nowych partnerów. Chcemy, aby ich asortyment stanowił dopełnienie oferty produktowej naszego programu. Wraz z nastaniem sezonu 2024/2025 zakończyliśmy rozmowy negocjacyjne z nowymi partnerami i zaktualizowaliśmy punktację tak, aby w najlepszym stopniu wykorzystać potencjał programu. Oczywiście zwieńczeniem programu lojalnościowego Space jest wyczekiwana przez wszystkich konferencja zagraniczna w urokliwym miejscu. W październiku tego roku zaprosiliście Waszych partnerów biznesowych na konferencję na Krecie. Czy dobrze rozumiem, że nie był to pierwszy tego typu wyjazd z klientami? Jaki główny cel przyświecał temu wydarzeniu? Ilu uczestników wzięło w nim udział? B.K.: Na zakończenie zeszłorocznej edycji programu lojalnościowego SPACE zabraliśmy ponad stuosobową grupę klientów do malowniczej Grecji. Wbrew prognozom Kreta przywitała nas błękitnym niebem i nieuciążliwymi temperaturami. Pierwotnym kierunkiem konferencji miało być Maroko, jednak z przyczyn od nas niezależnych w ostatniej chwili kierunek został zmieniony. Skoro tak nagle zmieniła się destynacja, a Grecja wydaje się wyspą powszechnie znaną, postawiliśmy na jakość hotelu. Hotel Ostria Resort & Spa to jeden z najlepszych hoteli w Grecji. Luksusowy, pięciogwiazdkowy, położony na południowym wybrzeżu Krety, wyróżnił się eleganckim i nowoczesnym designem, a wysokiej jakości restauracje serwujące lokalne potrawy oraz bogata infrastruktura hotelu zapewniły nam komfortowy i niezapomniany pobyt. Sam fakt, że w przeciągu trzech bardzo nerwowych tygodni nasi klienci

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz