LIDER BIZNESU 6/2024

16 Nr 6/2024 BLIŻEJ BRANŻY Alicja Cirocka sprzedawca/opiekun ogrodu w Centrum ogrodniczym ‘Flora’, Tczew Zostaliśmy zaproszeni na szkolenia przeznaczone dla sprzedawców. Ponieważ mamy do czynienia z produktami o szerokim spektrum zastosowania, trudno o posiadanie fachowej wiedzy z każdej dziedziny. Staramy się podchodzić profesjonalnie do każdego klienta, nawet tego wymagającego i chcącego wiedzieć więcej. Spotkanie odbyło się w Hotelu Cztery Pory Roku w Straszynie. Nauka trwała cały dzień, z przerwami na kawę, obiad i odpoczynek. Na miejscu bardzo ciepło zostaliśmy przyjęci przez Organizatora, Hurtownię SpaceForGarden oraz przez prelegentów. Wykłady odbywały się w niewielkich grupach, co dawało nam komfort zadawania pytań. W bardzo dobrej i ciepłej atmosferze dowiedzieliśmy się o nowych produktach. Niejednokrotnie to zasłyszane nowiny motywowały nas do dalszego, samodzielnego już poszerzania wiadomości. Spędziliśmy ze sobą cały dzień, wymieniając się doświadczeniami. Po zakończeniu szkolenia na uroczystej kolacji wspólnie doszliśmy do wniosku, że był to fantastyczny pomysł i okazja do przekazania nam, sprzedawcom – którzy najwięcej czasu spędzają z klientem, wiedzy niezbędnej w naszej pracy. Ja osobiście poszerzyłam swoją wiedzę o działy, które posiadamy w naszym Centrum i bez obawy obsługuję klienta z uśmiechem i pewnością swojej wiedzy. Adam Chojnowski właściciel – Ogrodniczy Dom Handlowy ‘Dymka’, Słupsk Akademia ogrodnika jest potrzebna nie tylko samej branży, ale również naszym klientom. Zajęcia stawiają na podniesienie kompetencji i wiedzy zarówno pracowników, jak i właścicieli centrów ogrodniczych. To może się przełożyć na wzrost sprzedaży, jakość porad ogrodniczych oraz dobór asortymentu. Branża ogrodnicza zmienia się bardzo dynamicznie, nie tylko ze względu na otoczenie. Pojawiają się nowe regulacje prawne, ograniczenia w stosowaniu środków chemicznych. Dzięki takim szkoleniom, jak oferowane podczas Akademii, zdobywamy nową wiedzę i poznajemy nowe produkty. Inicjatywa Akademii ogrodnika jest godna uznania. Aleksandra Manuszewska dyrektorka handlowa ‘Agro Romar’, Skórcz Wszystkie sklepy, które tak jak nasza placówka biorą udział w tej Akademii, będą najlepiej przygotowane do nadchodzącego sezonu. Na zajęciach zapoznajemy się z najnowszymi trendami ogrodniczymi. Mamy kontakt z wiodącymi producentami sprzętu. Cieszę się, że promowane są polskie marki. Dowiadujemy się, jak poszczególne produkty stosować w praktyce. To wszystko przekażemy naszym klientom, więc przełoży się to na lepszą sprzedaż. Wartościowe jest zwiększanie naszej świadomości ekologicznej, np. w zakresie środków do produkcji ogrodniczej. MOJA OPINIA O AKADEMII OGRODNIKA ogrodniczej i ambasadorem marek naszych dostawców. Bo dobrze poinformowany sprzedawca wyróżnia się na rynku i przyczynia się do wzrostu lojalności klientów. Jest jeszcze jeden powód założenia Akademii. Chcieliśmy, aby dostawcy, którzy z różnych powodów nie mogą uczestniczyć w programie lojalnościowy SPACE, dołączyli do nas jako wykładowcy w Akademii. Tym sposobem rozszerzyliśmy działania marketingowe o promocje produktów kolejnych dostawców. Jak wygląda zdobywanie wiedzy w Akademii? B.K.: Nauka w Akademii ogrodnika SPACE, jak w każdej renomowanej wyższej uczelni, trwa dwa semestry.Zjazdy organizowane są co miesiąc w ustalonych lokalizacjach i terminach, co pozwala na bezproblemowe przyswajanie wiedzy. Każdy uczestnik otrzymuje prawdziwy indeks. Indeks ogrodnika to unikalny dokument, w którym każdy uczestnik Akademii ogrodnika ma za zadanie zbierać wpisy od dostawców po ukończonych szkoleniach. Indeks ogrodnika ma na celu zwiększenie motywacji do aktywnego uczestnictwa w szkoleniach, a także umożliwia śledzenie postępów w nauce.To też doskonały sposób, aby pokazać pracodawcom swoje zaangażowanie i zdobyte umiejętności, wspierając rozwój w branży ogrodniczej. Oczywiście jest też dyplom! Ten dyplom to więcej niż tylko dokument ukończenia – jest symbolem uznania dla zdobytej wiedzy i umiejętności. Potwierdza profesjonalizm i zaangażowanie w rozwój zawodowy, co przełoży się na lepszą obsługę klienta i skuteczniejsze doradztwo w zakresie produktów ogrodniczych. Kogo zaprosiliście do współpracy? Kto dzieli się wiedzą? B.K.: Akademia ogrodnika SPACE w sezonie 2024/2025 zgromadziła aż 20 prelegentów z wiodących firm naszej branży. Prócz merytorycznych wykładów dotychczasowe spotkania obfitowały w pełne humoru i spontaniczności dygresje, tak potrzebne w przetrwaniu 6 godzin nauki. Wszystko odbywa się pod czujnym okiem naszych dziekanów, w rolę których z pełnym zaangażowaniem wcielili się nasi regionalni kierownicy sprzedaży oraz rektora w osobie Piotra Stankiewicza. Dziękuję za rozmowę. Rozmawiała Paulina Maniecka

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz