58 Nr 6/2024 Jak stworzyć efektywny sklep internetowy w branży ogrodniczej? Wraz z dynamicznie zmieniającymi się nawykami konsumentów sklepy ogrodnicze stają przed wyzwaniem łączenia działalności offline z online. Dla wielu z nich sprzedaż internetowa staje się głównym kanałem dystrybucji, a coraz więcej firm decyduje się tylko na działalność w Internecie. TEKST I ZDJĘCIA: AtomStore Stworzenie nowoczesnego sklepu ogrodniczego, który jest w stanie sprostać wymaganiom kupujących, nie należy jednak do najprostszych zadań. Dowiedz się, jakie narzędzia i strategie pozwolą Ci odnieść sukces w tym sektorze. PRZYCIĄGAJ WZROK KUPUJĄCYCH W handlu internetowym wrażenia wizualne odgrywają nadrzędną rolę. Klienci, kupując produkty do ogrodu, oczekują, że będą one prezentowane w sposób atrakcyjny i intuicyjny. Wysokiej jakości zdjęcia nie tylko przyciągają uwagę, ale także dostarczają istotnych informacji o artykułach, co jest szczególnie ważne w branży ogrodniczej. E-konsumenci oczekują podobnych wrażeń jak w sklepie stacjonarnym, aby móc podejmować trafne decyzje zakupowe. Dzięki temu unikają nietrafionych wyborów i czują się pewniej podczas zakupów. Zadbaj zatem o zaprezentowanie produktów z różnej perspektywy, zamieszczenie wyczerpujących opisów oraz pokazanie dostępnych wariantów już na poziomie kategorii. Dodatkowo na kartach produktu umieść wszystkie dostępne wzory i kolory. Pamiętaj, że kupujący lubią mieć wybór. Karta produktu w sklepie Plantet działającym na platformie AtomStore Przy promocji asortymentu wykorzystuj etykiety takie jak bestsellery czy najlepsze okazje, które przyciągają wzrok klientów. Postaw również na rekomendacje na stronie, w których znajdą się produkty polecane dla użytkowników sklepu. Taki zabieg nie tylko pomaga klientom szybciej znaleźć interesujące ich produkty, ale także wpływa na zwiększenie wartości koszyka. Rekomendacje w sklepie Plantet działającym na platformie AtomStore Możesz również zaproponować zestawy produktów, które umożliwiają skomponowanie różnych towarów w jednej ofercie. Daj klientom możliwość wyboru rodzaju i liczby produktów spośród dostępnych opcji. Dzięki temu zbudujesz lojalność kupujących i zwiększysz swoje przychody. FUNKCJE DEDYKOWANE DLA BRANŻY OGRODNICZEJ Wdrożenie e-commerce w branży home & garden może być wyzwaniem, szczególnie jeśli chodzi o przeniesienie doświadczeń z zakupów stacjonarnych do świata online. Niezwykle ważne jest stworzenie rozwiązań, które ułatwią klientom znalezienie odpowiednich produktów i przyspieszą proces zakupowy. Odpowiedzią na potrzeby branży są specjalnie dopasowane funkcje sklepowe, które uwzględniają charakter działalności i ofertę produktów. W AtomStore tworzymy rozwiązania e-commerce szyte na miarę, tak jak w przypadku sklepu Ogrodniczy.com. Jedną z dedykowanych funkcji stworzonych dla sklepu było intuicyjne menu obrazkowe. Dzięki temu ogrodnicy i rolnicy mogą łatwo wyszukiwać produkty, wybierając rodzaj uprawy oraz szkodników, na które poszukują preparatu. To znacznie ułatwia klientom znalezienie potrzebnych towarów, skracając czas zakupu. TRENDY
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz