Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 9 BLIŻEJ BRANŻY W pawilonie 6 odbyły się dwie bardzo istotne dla branży ogrodniczej konferencje. Pierwszą z nich było – premierowe na Gardenii – certyfikowane szkolenie Federacji Arborystów Polskich dotyczące ochrony drzew w procesie inwestycyjnym. Wypełniło ono salę wykładową po brzegi, udowadniając organizatorom absolutną konieczność powtórzenia tego przedsięwzięcia w kolejnych edycjach Targów. Przekazana wiedza była fachowa, kompletna i praktyczna w wielu aspektach. Drugim spotkaniem, dwudniowym, była 18. już edycja stale wpisanego w „krajobraz” Gardenii forum Miejska Sztuka Ogrodowa. Tematyka forum poruszyła niezwykle żywe tematy dla decydentów i wykonawców obszaru zieleni miejskiej, takie jak: retencja, „betonoza”, gatunki rodzime i inwazyjne, gospodarowanie odpadami czy zmiany klimatyczne. Całość zwieńczona została debatą o zielonej przyszłości miast. Jedną z niezwykle ciekawych przestrzeni był Speaker’s Corner w pawilonie 7, czyli scena prelekcyjno-dyskusyjna, gdzie słuchacze-rozmówcy spotkali się z ekspertami marketingu w biznesie ogrodniczym. Scena oddana została w ręce jedynej bodaj wyspecjalizowanej w zielonym biznesie agencji na polskim rynku – Greendea, prowadzonej przez dwie marketerki – Katarzynę Nowacką i Martę Tysowecką. Każdy dzień w tej przestrzeni skupił się na nieco innym aspekcie: centrach ogrodniczych, e-commerce oraz ogrodzie w biznesie. Wśród zaproszonych rozmówców znaleźli się między innymi: gość specjalny – Laurens Doesborgh – właściciel holenderskiej agencji LookINsight, Błażej Pawlar (SerwerSMS), Piotr Kudzior (SerwerSMS), Wojciech Wrona (PSCO), Anna Ciepłucha, Adam Ważyński, Basia Kaleńczuk (Shoper), Karolina Szczecina (Edrone), Agnieszka
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz