Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 11 BLIŻEJ BRANŻY i spotkań z mistrzami florystyki z Polski i zagranicy. Na scenie głównej odbywały się widowiskowe pokazy florystyczne, w których artyści kwiatowi prezentowali najnowsze trendy w kompozycjach roślinnych – od nowoczesnych form dekoracyjnych po klasyczne aranżacje inspirowane naturą. Nie zabrakło również wydarzeń edukacyjnych – Certyfikowane Szkolenie Federacji Arborystów Polskich przyciągnęło specjalistów zajmujących się pielęgnacją drzew, a Speakers’ Corner stał się przestrzenią wymiany wiedzy na temat marketingu, e-commerce i innowacji w branży ogrodniczej. W ramach XIX Forum Miejska Sztuka Ogrodowa pod hasłem „Zieleń. Plan na lepsze miasto” eksperci z zakresu urbanistyki, ekologii i architektury krajobrazu dzielili się doświadczeniami i pomysłami na tworzenie bardziej zrównoważonych przestrzeni publicznych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również warsztaty projektowe, w tym te poświęcone ogrodom preriowym i błękitno-zielonej infrastrukturze, które pozwoliły uczestnikom zdobyć praktyczne umiejętności i poznać najnowsze rozwiązania w aranżacji terenów zielonych. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się program Hosted Buyers, który umożliwił zagranicznym przedstawicielom branży – dystrybutorom, impor terom, właścicielom centrów ogrodniczych i sieci handlowych – bezpośrednie spotkania z polskimi wystawcami. Dzięki starannie dobranym profilom uczestników oraz indywidualnie planowanym rozmowom B2B program ten stał się kluczowym elementem budowania międzynarodowych relacji handlowych. W ramach tegorocznej edycji gościliśmy kupców m.in. z Bułgarii, Rumunii, Grecji, Hiszpanii, Estonii, Gruzji, Holandii, Litwy i Serbii, co podkreśliło globalny charakter wydarzenia. Zagraniczni goście docenili wysoki poziom organizacyjny Targów, różnorodność oferty wystawców oraz możliwość bezpośredniego poznania polskich producentów roślin, sprzętu ogrodniczego, dekoracji i technologii dla zieleni. Wielu z nich zadeklarowało chęć powrotu w kolejnych latach, a część już podczas tegorocznych Targów rozpoczęła konkretne rozmowy handlowe, które zaowocują współpracą międzynarodową. Gardenia 2025 była nie tylko miejscem prezentacji światowych trendów, ale przede wszystkim platformą wymiany doświadczeń, budowania relacji i wspólnego działania na rzecz zielonej przyszłości. Już dziś z ogromną przyjemnością zapraszamy Państwa na kolejną – jubileuszową – odsłonę targów Gardenia 2026! <
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz