LIDER BIZNESU 07/2020

12 raport wydania O statnie lata okazały się bardzo pomyślne dla segmentu podłoży ogrodniczych w naszym kraju. Od ponad 5 lat w ich dystrybucji de - talicznej notuje się rokroczne wzrosty sięgające nawet 50%! Miniony rok nie okazał się w tym względzie wyjątkiem. Producentom i dystry - butorom sprzyjała dobra aura pogodowa, wzrost popytu na wysoko - jakościowe podłoża specjalistyczne oraz zadowalające zbiory torfu. Jak można podsumować bieżący rok w segmencie podłożowym? TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Unsplash.com RYNEK PODŁOŻY OGRODNICZYCH W POLSCE Bogacenie się polskiego społeczeństwa, rosnąca popularność hobby ogrodniczego w naszym kraju i towarzyszący jej wzrost świadomości konsumentów dotyczący wyposażenia ogrodów i pielęgnacji roślin mają obecnie decydujący wpływ na bardzo dynamiczny – dwucyfrowy, wzrost popytu na podłoża ogrodni- cze. Posiadanie zadbanej zielonej przestrzeni wypoczynku za- częło być ważne, co wywindowało sprzedaż roślin ozdobnych. To natomiast sprawiło, że markowe podłoża – uniwersalne i spe- cjalistyczne – zaczęły cieszyć się ogromnym zainteresowaniem. Rozwiane wątpliwości Rynek podłoży w Polsce wciąż notuje nawet kilkudziesięciopro- centowe wzrosty w skali rocznej i nic nie wskazuje na to, aby tendencja ta miała się załamać w nadchodzących latach. Wręcz przeciwnie – można prognozować, że w dobie paniki wywołanej koronawirusem popyt na asor- tyment podłożowy najprawdopodobniej jesz- cze się zwiększy. Z danych grupy konsultingowej McKinsey wynika, że choć Europejczycy aktualnie masowo tną wydatki na odzież czy buty, to przy- kładają coraz większą wagę do przydomowej zie- leni i wypielęgnowanych roślin. Wyniki i opinie producentów podłoży potwierdzają, że bieżący rok w sprzedaży tych produktów będzie można zaliczyć do udanych. – Branża producentów pod- łoży torfowych należy do grup, którym zarówno lockdown, jak i wszystkie towarzyszące covidowej gorączce zawirowania, na pewno nie zaszkodziły – raport wydania

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz