LIDER BIZNESU 07/2020

13 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy mówi Maciej Pieniążek, kierownik ds. sprzedaży w Agaris Poland. – Okazuje się, że zamknięci w domach Polacy gro- madnie ruszyli do swoich ogrodów, zabrali się za ukwie- canie balkonów czy wręcz kupowali kawałek ziemi, aby wydostać się z czterech ścian. Kiedy kwiecień zakończył się wzrostem rzędu 70%, wiedzieliśmy już, że ten sezon będzie wyjątkowy – zaznacza. Solidne podłoże Pomimo wciąż imponującej dynamiki w segmencie podło- ży, oferta produktów oraz marek znacząco się nie powięk- szyła. Podaż podłoży w opakowaniach o zróżnicowanym litrażu, tych uniwersalnych i specjalistycznych, torfowych i pozostałych nie tylko spełnia, ale i wyprzedza oczekiwa- nia kupujących, a sklepowe półki nie są z gumy. Z drugiej strony trudno w tym segmencie handlu o kolejne rewo- lucyjne formuły czy innowacje opakowaniowe. Element budowania przewagi konkurencyjnej w obrębie tej gru- py asortymentowej stanowi nieodmiennie wysoka i po- wtarzalna jakość podłoży o odpowiednim pH, skuteczny marketing i sprawna obsługa logistyczna detalistów. – Konsumenci przywiązują większą wagę do pielęgnacji ro- ślin – zauważa Katarzyna Gręda, właścicielka grudziądzkie- go centrum ogrodniczego „Pod Strzemięcinem”. – Dlatego od kilku lat można zaobserwować, że rośnie zainteresowa- nie zakupem markowych podłoży specjalistycznych i wy- sokojakościowych – dodaje. Dostosowujemy się do potrzeb odbiorców Grzegorz Maćkowiak prezes zarządu Hartmann Polska Firma Hartmann wprowadziła w 2020 r. na rynek podłoża z długodziałającym nawozem Extracote® oraz Hydrofilem. Dzięki wysokiej jakości i bardzo umiarkowanej cenie pro- dukty te były hitem ostatniego sezonu. Grupa Extracote to podłoże uniwersalne, podłoże do borówki i podłoże do iglaków. Przebojem rynku okazała się także ziemia uniwer- salna z torfem humusowym w nowym opakowaniu oraz podłoże do wysiewu, pikowania i ukorzeniania. Pozytywne opinie klientów sugerują, że sprzedaż tych pro- duktów będzie się dynamicznie rozwijać. W nadchodzącym sezonie będziemy rekomendować nasze nowe podłoże Hydrobank, które w słonecznych latach pozwala roślinom przetrwać upały. Uważamy, że dzięki zawartości hydrożelu, hydrofilu i niskiej cenie jest to bardzo przyszłościowy pro- dukt. W ramach produktów profesjonalnych wprowadziliśmy na rynek substraty GOLD z torfu wydobywanego na naszym torfowisku w Estonii. Wszystkie substraty GOLD zawierają Hydrofil i produkowane są we frakcjach 0-6, 6-20, 0-20, 0-40. Wprowadziliśmy na rynek także nawóz Extracote w opako- waniach 5, 25, 500 kg, który otrzymuje doskonałe recenzje od profesjonalnych ogrodników. Na sezon 2021 oprócz nawozów działających 5-6 miesięcy, pojawią się także nawozy 2-4 miesięczne. Wysoka jakość zatriumfowała Tomasz Dmowski przedstawiciel handlowy, KIK Ziemskie Produkty W ostatnich latach obserwujemy ciekawe zmiany zachodzą- ce na rynku podłoży. Praktycznie znikają z rynku małe firmy, oferujące słabej jakości produkty w najtańszych opakowa- niach. Za to sprawdzeni producenci, oferujący najlepszą ja- kość ziemi i opakowań, mogą liczyć na coroczny, nawet dwu- cyfrowy wzrost sprzedaży. Widać wyraźnie, że świadomość konsumencka jest coraz większa i klienci doceniają dobre jakościowo produkty i są gotowi za nie więcej zapłacić. Poza tym moda na ogrodnictwo ma się z każdym rokiem lepiej. Coraz więcej osób dba o swoje bliższe i dalsze otoczenie. Po- cząwszy od kilku kwiatków na balkonie, na dużych ogrodach skończywszy, ludzie mają coraz większe pragnienie kontaktu z naturą. W tym roku trend ten podsyciła sytuacja związana z COVID-19, który w pewnymmomencie zamknął ludzi w do- mach. Sprawiło to, że ogrodnictwem zainteresowało się wie- le nowych osób. Liczymy, że przynajmniej część z nich złapa- ła bakcyla i zaprocentuje to nowymi klientami w przyszłości.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz