LIDER BIZNESU 07/2020

31 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy mycie i czyszczenie sprzętu to czynności, z którymi więk- szość firm radzi sobie we własnym zakresie. Podobnie z licznymi wymianami czy pracami konserwacyjnymi, które również wykonywane są przez wyspecjalizowany personel. Kwestia czasu i uwagi Jest natomiast szereg czynności, które warto zlecić wy- specjalizowanym serwisom. Poza sezonem mają mniej- sze obłożenie, a zatem to doskonały czas, aby maszynom i urządzeniom poświęcić odpowiednią ilość czasu oraz uwagi. Wymienić konieczne materiały eksploatacyjne, ale przede wszystkim dokładnie się im przyjrzeć i przetesto- wać, aby wychwycić elementy zużyte i uszkodzone, które w kolejnym sezonie skomplikują pracę i zablokują działanie określonego urządzenia. Warto dodać, że wiele części na- wet w serwisie nie jest dostępnych „od ręki”, stąd właśnie po sezonie najlepiej je spokojnie sprowadzić i wymienić. Innymi słowy, zanim sprzęt „letni” trafi na kilka miesięcy na garażowy spoczynek warto, aby sprawdził go serwis, Serwis świadczy o jakości Mariusz Górka kierownik działu technicznego, ANDREAS STIHL Sp. z o.o. Przytoczę słowa założyciela firmy, pana Andreasa Stihla: „Produkt jest tak dobry jak jego serwis”. Dobrze działający serwis jest poważnym wsparciem sprzedawcy: argumentem handlowym w procesie sprze- daży. Przy okazji przynosi zyski ze sprzedaży akcesoriów, części zamiennych i robocizny, a jego udział w obrocie może osiągać kilkadziesiąt procent. Jakie warunki należy spełnić? - Przede wszystkim, poza wykwalifikowaną siłą roboczą i specjalistycznym wypo- sażeniem, należy zapewnić dostępność niezbędnych do naprawmateriałóweksploatacyjnych i części. Nawiązanie współpracy z producentami z pewnością będzie korzyst- ne, choć wiąże się ze spełnieniem ich standardów.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz