LIDER BIZNESU 07/2020
41 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy byli w stanie obsługiwać w dotychczasowych warunkach. Osobiście zalecałbym jednak remont, modernizację, a nie od razu nową inwestycję. Warto zachować ostrożność, bo nikt nie jest w stanie przewidzieć, co wydarzy się w kolej- nym sezonie. Zdecydowanie trzeba zwrócić uwagę w swoim sklepie na zachowanie bezpieczeństwa sanitarnego swoich pracow- ników i klientów, którzy zapominają o panującej sytuacji. Dotychczas w placówkach ogrodniczych dochodziło do takiego natężenia ruchu, że wszyscy obawiali się o swoje bezpieczeństwo. Chęć zakupów ogrodniczych i możli- wość rozmowy zwyciężała. Działanie zamiast czekania Uważam, że kolejny sezon wiosenny będzie podobny do tego, który przeżyliśmy w tym roku. Warto jednak się do niego przygotować się z rozsądkiem i dokładnie przemy- śleć zatowarowanie i inne aspekty wcześniej, a nie cze- kać do marca czy kwietnia. Sprzedaż na pewno nam nie spadnie, jeśli jeszcze w okresie zimowym przygotujemy kolejny kanał sprzedaży w naszym sklepie przez wprowa- dzenie sklepu internetowego. Minione miesiące pokazały ogromny potencjał sprzedaży artykułów ogrodniczych online z możliwością odbioru np. roślin w swoim sklepie. To z pewnością najlepsze rozwiązanie w okresie pandemii, potwierdzone przez liczne sklepy, które wprowadziły ten sposób dotarcia do klientów. Wszelkie porady online, ko- munikatory, okazały się dodatkowym wsparciem sprzeda- ży i zachętą do robienia zakupów w naszym sklepie bez wychodzenia z domu. Tegorocznej jesieni sklepy funkcjonują rewelacyjnie. Mało kto widzi różnicę w handlu spowodowaną trwającą pan- demią. Wykorzystajmy ten czas do zaplanowania kolejne- go sezonu handlowego. Zainwestujmy w szkolenia swoich pracowników, którym należy się wielki szacunek za pracę w trudnej sytuacji. Podnośmy kwalifikacje i świadomość budowania wspólnego biznesu poprzez edukację i inwe- stycję w ludzi, o których w minionych miesiącach nie było łatwo. Robert Radkiewicz Rynek był na tyle zaskoczony rozwojem sytuacji, że dostawcy nie byli w stanie dostarczyć produktów na czas, a producenci nie nadążali z ich wytwarzaniem.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz