LIDER BIZNESU 07/2020

45 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy rośliny o wzniesionym pokroju lub przydatne do uprawy na pionowych konstrukcjach (oszczędność powierzchni); raba- ty „preriowe” – w stylu Pieta Oudolfa – które nie wymagają zbyt dużej pielęgnacji, a są ozdobne przez cały sezon we- getacyjny; powrót do natury („dzikie” rośliny, gatunki przy- jazne dla owadów pożytecznych, odmiany o „zwykłym” wyglądzie, np. pojedynczych kwiatach; ogrodnictwo „po- jemnikowe” – mieszane kompozycje w skrzynce okiennej, na balkonie, tarasie; uprawa roślin użytkowych – głównie ziół i warzyw – na własne potrzeby; miejska partyzantka ogrodnicza; zielone ściany (wertykalne ogrody); „zadrzewio- ne” budynki (forested buildings), których najbardziej spekta- kularnym przykładem są wieżowce Bosco Verticale w Mediolanie. (fot. 14) hobbystów, czemu sprzyjała cyfrowa formuła imprezy. W programie tegorocznego, wirtualnego wydarzenia zna- lazła się prezentacja „Mr. Plant Geeka” na temat trendów w ogrodnictwie pt. A World of Greenspiration. Prelegent stwierdził, że branża ogrodnicza przeżywa teraz – po ko- ronawirusowym lockdownie – „złoty okres”. Gwałtowny wzrost popytu na rośliny i zainteresowania pracą z nimi dotyczy większości krajów, np. w USA pojawiło się w na- stępstwie epidemii COVID-19 aż 16 mln nowych ogródko- wiczów i odnosi się w dużej mierze do młodego pokole- nia: w Wielkiej Brytanii 5/6 takich nowicjuszy to milenialsi. Początkujący zaś amatorzy potrzebują podstawowej wie- dzy, którą najchętniej pozyskują z YouTube’owych instrukta- ży („know-how videos”). Inne trendy, które wymienił „Mr Plant Geek”, to: rośliny (np. modne rozchodniki) i ogrody odporne na niedostatek wody; Malowane (tymczasowe) tatuaże to jedno z narzędzi marketingowych, które stały się domeną influencera – Michaela Perry’ego. fot. 9 fot. 11

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz