LIDER BIZNESU 07/2020
54 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem TEKST: Mariusz Czajkowski K ontynuujemy cykl poradnikowy dotyczący możliwych dla każdego działań w celu poprawienia parametrów swojej strony www. Wiedza przedstawiona w artykule nie wymaga znajomości reguł programo - wania. Właściwie to nic trudnego. Wystarczy przestrzegać tylko kilku podstawowych reguł. Zaczynamy. JAK PRZYSPIESZYĆ swoją stronę www? Szybkość strony to jeden z kluczowych celów digitalu – posiadać stronę, która szybko się załaduje odbiorcom. Dzięki temu zwięk- szamy szansę na przytrzymanie ich uwagi. Szybkość w cyfrowym świecie to podstawa. Użytkownik otrzymuje tysiące bodźców w krótkim czasie. Nasza strona jest jednym z nich. Zwiększmy jej szanse na sukces w cyfrowym świecie! Uwaga odbiorcy w Internecie skupiona na naszej stronie to tylko kilka sekund… Im szybciej wczyta się nasza strona – tym większą mamy szansę, by ten użytkownik pozostał z nami! Podstawowym narzędziem do sprawdzenia tego parametru jest narzędzie: Audyt narzędziem Google Page Speed Insight pozwoli ocenić mocne i słabe punkty naszej strony. Ważne, aby wyciągnąć wnio- ski i zoptymalizować zgodnie ze wskazówkami. Są one czytelne i proste. Najczęściej uwagi dotyczą wielkości plików graficznych lub dodatkowych kodów opóźniających naszą stronę. Dlatego sprawdzajmy zarówno wersję na komputer, jak i wersję mobilną. Dość częste jest zjawisko, że strona na desktop jest „podciągnięta”, a strona mobilna ma o wiele gorsze parametry. Pamiętajmy, że cały czas zmieniają się proporcje – ze stałym wzrostem ruchu mobilne- go. To pokazuje, że nie możemy pozwolić sobie na zaniedbania w tej kwestii. Nagłówki w treści Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) często polega na wprowadzaniu niewielkich modyfikacji w zakresie wybranych elementów witryny. Jednym z nich są nagłówki stosowane w treści. Nagłówek pozwala szybko ocenić zawar- tość akapitu i przedstawia użytkownikowi zawar- tość. Wie on, czego może się spodziewać w tre- ści. Odpowiednie nagłówki nie tylko zwiększają zainteresowanie treścią, ale mają wyraźny wpływ na wygodę użytkownika w zapoznawaniu się z za- wartością strony. Pamiętajmy, że tworzymy treści dla realnych osób, a nie tylko do mechanizmu wy- szukiwania Google. Ta świadomość pomoże przygotowywać nam co- raz lepsze treści, które powinny jednocześnie reali-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz