LIDER BIZNESU 07/2020

55 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy MARIUSZ CZAJKOWSKI socjolog z wykształcenia. Od ponad 20 lat związany zawodowo z nowymi technologia- mi i reklamą internetową w firmach sektora IT oraz branży reklamowej i interaktywnej. Pracował dla takich marek jak: BZ WBK Leasing, Exide Polska, SGB Bank S.A., DomData AG, Duon S.A., Maserati, OTOMOTO, WFM Kuchnie i wielu innych. Pasjonat biznesowe- go zastosowania technologii i fan ekosystemu reklamowego Google. Prywatnie wy- trawny piechur i rowerzysta z zamiłowaniem do fotografii przyrodniczej. Tiny JPG: https://tinyjpg.com/ Imageresizer: https://imageresizer.com/ Image compressor: https://imagecompressor.com/pl/ CompressNow: https://compressnow.com/ Materiały pomocnicze: Narzędzia Google do testowania stron Prędkość strony: https://developers.google.com/speed/ pagespeed/insights/ Dostosowanie do wersji mobilnej: https://developers.go- ogle.com/speed/pagespeed/insights/ zować 2 aspekty SEO – optymalizacji pod kątem wyszu- kiwarki oraz pod kątem użytkowników. Witryna musi być przydatna dla użytkowników. Oznacza to, że musi odpo- wiadać na treść zapytań użytkowników. Jeżeli znajdą tre- ści, których wyszukiwali, ten cel zostanie spełniony. Frazy kluczowe Wszyscy o nich mówią, ale w sumie jak do tego podejść? – Przede wszystkim trzeba poznać frazy kluczowe do naszej strony. To bardzo ważne! Można je wytypować samemu lub posiłkować się narzędziem Google Search Console. Wytypowanie fraz kluczowych to opisanie swojej strony przez krótkie wyrażenia. Przykładowo dla agencji interak- tywnej mogą to być frazy: kampanie e-mailingowe, PPC, tworzenie stron www, kampanie displayowe, itd. Dla firmy sprzedającej sadzonki: sadzonki krzewów, krzewy do ogro- du, drzewka do ogrodu itp. Możemy w ten bardzo prosty sposób stworzyć listę fraz kluczowych. Po stworzeniu listy fraz trzeba jeszcze opracować treść strony. Tworząc treść na www, należy przestrzegać kilku zasad: - unikać „upychania fraz” – stosować je w treści w sposób naturalny, pasujący do narracji, - nie stosować ich zbyt często – można założyć, że na da- nej podstronie określona fraza może wystąpić maksymal- nie do 3 razy, - pamiętać, ze treść musi być związana z frazami kluczowy- mi i jest tworzona dla ludzi, a nie algorytmu wyszukiwarki. Grafiki Najczęstszym problemem wielu stron www są grafiki. Ciężkie zdjęcia mogą „położyć” każdą witrynę. Dlatego przed dodaniem zdjęć na www, warto je zoptymalizo- wać. Można posiłkować się darmowymi narzędziami, które pomogą nam w tym zadaniu. Narzędzia te, po wczyta- niu plików graficznych, zmniejszają nam wielkość plików. Ich stosowanie jest bardzo proste i nie wymaga specjali- stycznej wiedzy. Lista przykładowych narzędzi poniżej. Powodzenia! Rys. Wyniki audytu Google na naszej stronie Google Page Speed Insight: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz