LIDER BIZNESU 07/2020

58 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem B ożonarodzeniowe promocje i świąteczny dekor staje się dla wielu cen - trów i sklepów ogrodniczych nie tylko urozmaiceniem jesienno-zimowej oferty, ale również sposobem pozyskania nowych klientów i zapewnie - nia rentowności biznesu poza sezonem. Dlatego do przedświątecznych żniw sprzedażowych warto przygotować się odpowiednio wcześnie. TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Unsplash W ub.r. Polacy na Boże Narodzenie mogli wydać aż 24 mld zł, o 8,6% więcej niż w 2018 r. – wynika z analiz IBRiS prze- prowadzonych na zlecenie Banku Millennium. To tyle, ile roczny koszt programu 500+ dla budżetu naszego pań- stwa! Statystyczna polska rodzina deklarowała, że łącznie na Boże Narodzenie przeznacza 1754 zł – o 139 zł więcej niż w 2018 r. Suma ta obejmowała zarówno wydatki na orga- nizację świąt i przygotowanie uroczystości rodzinnych, jak prezenty i podróże. Znamienne, że rodziny korzystające z „Programu Rodzina 500+” mogły w 2019 r. na świąteczne zakupy wydać średnio nawet 1973 zł – o 219 zł więcej niż wynosi średnia dla wszystkich konsumentów w naszym kraju. Tworząc plan bożonarodzeniowych promocji i do- bierając asortyment do działu ze świątecznymi produk- tami, warto zatem uwzględnić potrzeby oraz preferencje zakupowe młodych, aktywnych zawodowo klientów po- siadających rodziny. Gotowi na zakupowe szaleństwo Szacunki Instytutu Keralla Research dla BIG InfoMonitor oraz firmy doradczej Deloitte są nieco ostrożniejsze. Z ich analiz wynika, że w 2019 r. polscy konsumenci przeznaczyli na Boże Narodzenie odpowiednio 1428 i 1521 zł. Ważne, że w badaniach Keralla Research ponad połowa osób przyznała, że skutki nadmiernych świątecznych wydatków boleśnie odczuwa przez kolejne 2-3 miesiące. Co więcej, aż 2/3 kupujących w naszym kraju przekracza zaplano- Ostatni dzwonek Katarzyna Ciężarek kierownik działu marketingu, firmy Chomik Ozdoby bożonarodzeniowe są elementem polskiej tra- dycji i tworzą wyjątkowy klimat świąt. W asortymencie centrum ogrodniczego wspaniale komponują się ze sprzedawanymi w tym okresie choinkami. Dzięki temu można stworzyć przepiękne aranżacje, które rozbudzą wyobraźnię klientów i wpłyną pozytywnie zarówno na sprzedaż drzewek, jak i dekoracji. Ozdoby świąteczne to także niezwykle bogaty asor- tyment bardzo różnych pod względem zastosowa- BOŻONARODZENIOWA OFERTA – w oczekiwaniu na sprzedażową gwiazdkę nia, formy, kolorystyki i wykonania produktów, które mogą się stać ważnym uzupełnieniem oferty i katego- rią towarów przynoszącą duże obroty. Jeżeli centrum jeszcze nie zrobiło zatowarowania na zbliżające się święta, to na pewno jest to ostatni dzwo- nek. Jeszcze można zrobić zamówienie, choć trzeba się liczyć z tym, że wybór będzie już mniejszy. Pierwsze zakontraktowania na ozdoby świąteczne robimy już w lutym. Jednym słowem im szybciej, tym lepiej.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz