LIDER BIZNESU 07/2020

59 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Te święta będą wyjątkowe Monika Mocarska specjalista ds. kluczowych klientów, ELDRUT Sp. z o.o. Sp.k./ ELGARDEN Okres bożonarodzeniowy to bardzo krótki czas sprze- daży tematycznych produktów. Dlatego też z roku na rok punkty detaliczne wcześniej prezentują nowości na sezon. Dzieje się tak po to, aby klient miał więcej czasu na podjęcie decyzji, a co za tym idzie, zakupił większą ilość produktów. Tegoroczny sezon przed- świątecznego zatowarowania będzie wyjątkowy ze względu na sytuację w kraju i na świecie. Kwestia spo- łecznej izolacji spowoduje, że klienci będą budować domowe ciepło poprzez zakup tematycznych detali, dzięki którym podkreślą magię świąt i zwiększą w ten wany budżet przy samych zakupach prezentowych. Co sprawia, że Polacy ulegają świątecznej gorączce zakupo- wej? – Według analityków Deloitte w minionym roku były to przede wszystkim akcje promocyjne – z 44% wskazań, większe dochody po odliczeniu podatków – 28%, nowinki produktowe i innowacje – 27%. Aż 23% kupujących przy- znało, że traktuje świąteczne sprawunki jako formę rozryw- ki i ucieczki od codziennych problemów! Otwarte serca i portfele Całkiem możliwe, że w br. optymizm zakupowy Polaków w miesiącach poprzedzających Boże Narodzenie zauwa- żalnie osłabnie. Prognoza ta jednak wcale nie musi się sprawdzić! Dla wielu rodaków przedświąteczny shopping zarówno w punktach stacjonarnych, jak i sklepach online okaże się bowiem formą relaksu i odreagowania wszyst- kich trudów mijającego roku. W oparciu o dotychczasowe, pocovidowe trendy konsumpcji, można przypuszczać, że polscy klienci przed zbliżającymi się świętami będą znacz- nie chętniej niż w poprzednich latach kupowali produkty do aranżacji oraz dekoracji domowego zacisza i ogrodów. Nawet za cenę zakupowego kaca. Z analiz Instytutu Keralla Research wynika, że ponad połowa badanych przyznaje, że skutki nadmiernych świątecznych wydatków odczu- wa przez kolejne 2-3 miesiące. Ponad 2/3 osób natomiast przekracza zaplanowany budżet już przy zakupach pre- zentów. W świątecznym klimacie Dlatego warto solidnie przygotować się do świątecznego natarcia klientów i zatroszczyć się o odpowiednią atmosfe- rę zakupów. Gra jest warta świeczki, bo jak podaje Deloitte, blisko 70% świątecznej puli wydatków trafia do sklepów stacjonarnych, mimo iż prawie połowa Polaków poszuku- je inspiracji prezentowych w sieci. Ponad 40% badanych opiera się natomiast na marketingu szeptanym: rekomen- dacjach rodziny, przyjaciół oraz sąsiadów. W placówkach stacjonarnych pomysłów szuka ok. 38% respondentów, a 36% respondentów wprost pyta najbliższych, co chcie- liby otrzymać na gwiazdkę. Z danych Mobile Institute, ze- branych na potrzeby platformy zakupowej Allegro, wynika ponadto, że świąteczny klimat jest ważny dla Polaków nie tylko przy wigilijnym stole, ale także podczas zakupów. Od stworzenia efektownych bożonarodzeniowych aranżacji i ekspozycji zależy zatem naprawdę wiele. sposób sprzedaż. Obecne trendy świąteczne to z pew- nością naturalne drzewko: w doniczce lub cięte. Jeśli cięte, to z pewnością w metalowym stojaku choinko- wym. Stojaki metalowe to przede wszystkim trwałość na lata i doskonała stabilność drzewka. Większość sto- jaków metalowych posiada trój- lub czteronożne pod- stawy. Ważne jest również, aby stojak posiadał miskę na wodę, by drzewko mogło zachować swoją magię na cały okres świąteczny. Gorąco polecam stojaki choin- kowe ELGARDEN, które spełniają wszystkie wymienio- ne walory zarówno estetyczne, jak i jakościowe. Dlaczego w 2019 r. Polacy na święta wydali więcej? Źródło: Deloitte Sytuacja gospodarcza jest bardziej stabilna Chcę się dobrze bawić i nie myśleć zbyt wiele o sytuacji gospodarczej Kuszące nowinki produktowe i innowacje Dochody po odliczeniu podatków zwiększyły się Akcje promocyjne

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz