LIDER BIZNESU 07/2020

60 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem Przezorny – zawsze ubezpieczony Jak podaje Mobile Institute, stacjonarne sklepy lokalne i specjalistyczne nadal należą do najchętniej wybieranych miejsc prezentowych zakupów. Dlatego przedświąteczne przygotowania w sklepach i centrach ogrodniczych powin- ny ruszyć z odpowiednim wyprzedzeniem. Do zatowaro- wania warto przymierzyć się już w okolicach października i listopada. Z badań Deloitte wynika, że największa grupa badanych – 38% na prezentowe łowy wybiera się między 1 a 15 grudnia. Z kolei według CBRE już na początku grud- nia co 3 Polak ma za sobą świąteczne zakupy. Do ostatnich dni z bożonarodzeniowymi sprawunkami wstrzyma się zaledwie 1/5 konsumentów – podaje Deloitte, natomiast ¼ kupujących wybierze się na shopping już w listopadzie! Co ważne, połowa polskich konsumentów przeznaczy na przedświąteczne poszukiwania od 2 do 4 godzin, co 5 ba- dany – od 5 do 8 godzin, a co 10 – więcej niż 8 godzin. Worek (nie tylko) z prezentami Jak dowodzą ostatnie badania Keralla Research, na świą- teczny budżet Polaków składają się przede wszystkim koszty prezentów, przekraczające już zawrotną kwotę 553 zł! Dla porównania na żywność w okresie przed- świątecznym przeznaczamy średnio 440 zł, na wyjazdy – 169 zł, a na choinkę – 64 zł. Należy jednak uwzględnić, że obdarowywanie wcale nie stanowi najważniejszego spośród wszystkich bożonarodzeniowych rytuałów – wynika z ustaleń Mobile Institute. Znacznie wyżej w hierarchii świątecznych tradycji znajduje się ubie- ranie choinki z 34% wskazań, kolacja wigilijna – 29% i spotkania z bliskimi – 29%. Dlatego bożonarodzenio- wa oferta w sklepach i centrach ogrodniczych powinna obejmować nie tylko świąteczne drzewka, pomysły na prezenty, karty podarunkowe i zniżkowe, ale również zastawę i szeroki wybór świątecznych dekoracji. Dom jak mała galeria sztuki Albert Kozłowski właściciel, KADPOL Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas dla ro- dzin i przyjaciół. Nasze domy stają się wtedy małymi galeriami sztuki z niezliczoną ilością świątecznych dekoracji. Nie może zabraknąć również choinki, któ- ra stanowi główną dekorację świąteczną i jest nieod- łącznym symbolem świąt. Klienci stale poszukują unikalnych dekoracji świą- tecznych. Coraz częściej pytają o tradycyjne, szklane i wyprodukowane w Polsce ozdoby choinkowe. Firma KADPOL z Gniezna, która od ponad 30 lat oferuje ręcznie wykonywane bombki, jako jeden z wiodących producentów ozdób choinkowych w Polsce co- rocznie wprowadza nowe wzory i kolorystykę ofe- rowanych do sprzedaży produktów. Klient może stworzyć własną, niepowtarzalną kolekcję, dobie- rając nawet pojedyncze sztuki. Dzięki temu każde drzewko zyska blask tradycyjnej choinki, którą ostatnio widujemy głównie na kartkach świątecz- nych. Tradycyjne ozdoby pozwolą nam wyróżnić się wśród rodziny czy znajomych, a naszej choince nadadzą więcej świątecznego uroku i blasku. Gdzie najczęściej kupujemy prezenty? Źródło: Mobile Institute

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz