LIDER BIZNESU 07/2020

66 co piszczy w zielonej branży? Busem przez polskie ogrody – jak powstała ugruntowana internetowa marka? Kończąc trzeci sezon intensywnych, ogrodowych podróży, a jednocześnie szósty rok prowadzenia bloga, warto poku- sić się o pewne podsumowania i z dystansu spojrzeć na to, co się w tym czasie wydarzyło. A wydarzyło się bardzo wiele, co w skrócie można określić mianem „od zera, do milionera”. Oczywiście w pewnej przenośni, bo nie o wątek finansowy tu chodzi. Jednak jedno jest pewne: te 6 lat prowadzenia bloga to nieustanny i systematyczny wzrost, który w tym momencie skutkuje około 300 tys. odsłon w skali miesiąca, 85 tys. fanów na fanpage'u, przy zasięgu postów około 400 tys. w skali tygodnia. Z całą pewnością można więc powie- dzieć, że w środowisku ogrodowych influencerów to bardzo znaczące wyniki. Co wpłynęło na taki sukces? – Przede wszystkim systema- tyczna i ciężka praca. Ale również autentyczność, która od początku przyświeca wszelkim moim działaniom. Wszystkie przekazywane treści są wiarygodne, a swoje podłoże mają w realizowanych pracach i ogrodowych podróżach. To po- woduje, że czytelnicy chętnie się z tym utożsamiają i na bie- żąco śledzą moje internetowe poczynania. Jestem również przekonany, że właśnie to autentyczne podejście przyczyniło się do tak wielkiej popularności projektu „Busem przez pol- skie ogrody”, który poza blogiem „Z ogrodem na TY”, stał się marką samą w sobie. Sam bus jest bardzo rozpoznawalny, a ilość materiałów i in- TEKST i ZDJĘCIA: Tomasz Szostak, www.zogrodemnaty.pl spiracji, jakie z jego pomocą udało się zgromadzić, na okrągło zachwyca setki tysięcy osób, czytelników bloga i nie tylko. Zgodnie z założeniami projektu tytułowym busem odwie- dzam nie tylko liczne ogrody prywatne, ale także różne cie- kawe miejsca, ogrody pokazowe, arboreta, szkółki, targi czy imprezy. Warto również przypomnieć, że projekt łączy wizyty w ory- ginalnych ogrodach z ciekawą prezentacją partnerów i ich produktów. Ponadto ma jedną ważną zaletę: jest tak skon- struowany, aby był realizowany przez cały rok – od stycznia do grudnia, pokazując tym samym, że ogrody mogą być atrakcyjne przez cały czas, a nie tylko kilka miesięcy w roku. Ma to znaczenie również w kontekście partnerów, daje im możliwość „na wydłużenie sezonu”, ponieważ ich produkty są pokazywane całorocznie, dopasowywane do określonych okresów, często uświadamiając czytelnikom, że w ogrodzie można realizować się przez cały rok. Podsumowując projekt „Busem przez polskie ogrody”, można z całą pewnością powiedzieć, że utkwił w świado- mości czytelników na tyle mocno, a sam bus stał się już tak rozpoznawalny, że stanowi to doskonałą podstawę do roz- budowy projektu i kontynuowania go w latach kolejnych. Stąd z całą stanowczością zachęcam do udziału i kontaktu na adres mailowy: kontakt@zogrodemnaty.pl . Z przyjemnością prześlę Państwu ofertę na sezon 2021. T rzeci sezon projektu „Busem przez polskie ogrody” realizowanego na blo- gu zogrodemnaty.pl dobiega końca, natomiast już teraz trwają przygoto- wania do kolejnego! Jako autor już przygotowuję się do sezonu czwartego – 2021, prowadząc rozmowy z partnerami obecnymi i poszukując kolej- nych. Wszystko po to, aby spokojnie dopiąć wszystkie założenia i w dalszym ciągu móc inspirować setki tysięcy czytelników.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz