LIDER BIZNESU 7/2021
20 raport Konsumenci na całym świecie coraz częściej poszukują roślin wykazują- cych właściwości lecznicze. Chętnie sięgają m.in . po bazylie czy mięty. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się też ostatnio jeżówki 5. W OGRODZIE LICZY SIĘ KAPUSTA Warto dodać, że konsumenci na całym świecie doceniają też ozdobne walory roślin ziołowych oraz warzyw, o czym pisaliśmy m.in. w numerze 5. Lidera Biznesu. Prawdziwym hitem tego roku jest uprawa ozdobnej kapusty, której kwiaty tworzą prawdziwy spektakl rozmaitych kolorów od lipca aż do końca października: począwszy od ciem- nego fioletu, poprzez jasny róż i beże, na jasnopomarań- czowej barwie skończywszy. Nic dziwnego, że kapusta ozdobna stała się niezwykle popularnym elementem na rabatach i grobach, w donicach, kwietnikach i bukietach florystycznych. Późną jesienią chętnie sadzi się ją razem z chryzantemami. Jej „zawrotnej karierze” sprzyja fakt, że ma ona stosunkowo niewielkie wymagania uprawowe i świetnie znosi przymrozki. 6. OGRÓD JAK ZEWNĘTRZNA OAZA W 2020 i 2021 r. granica między domem i ogrodem się zaciera. Przydomowa zieleń staje się zewnętrznym salonem, a jednocześnie oazą spokoju, ponieważ prze- bywanie na świeżym powietrzu jest dla konsumentów formą ucieczki. Nic dziwnego, że właściciele ogrodów na potęgę inwestują m.in . w meble zewnętrzne. W 2020 i 2021 r. wiszące fotele ogrodowe o charakterystycznym kształcie kokonu robiły prawdziwą furorę. Z badań por- talu Made.com wynika, że częstotliwość wpisywania hasła „wiszące fotele” zwiększyła się aż o 234% w sto- sunku do 2021 r. Nic dziwnego: kokony zapewniają przytulne miejsce do czytania, medytacji, dają wygodne oparcie i pozwalają odpocząć nogom. Z danych agencji Global Market Insights wynika, że cały segment mebli ogrodowych na świecie przekroczył próg 18,5 mld dol. i do 2026 r. ma rosnąć w tempie ok. 5% rok do roku. W Polsce w ub.r. zainteresowanie leżakami ogrodowymi zwiększyło się aż o 226%, a hamakami – o 125% wg danych agencji Sales Intelligence. Ogrodniczy hobbyści na świecie nie zadowalają się już wymarzonym kompletem wypoczynkowym… Ule- gają luksusowi i poszukują zewnętrznych dywanów. Ich poszukiwania wg Made.com w skali globalnej zwiększyły się o 124%, a np. w Wielkiej Brytanii – nawet o 326%. Upowszechnia się ponadto moda na ogrodowe kina i biura. Zainteresowanie zewnętrznymi projektorami zwiększyło się bowiem aż o 400%. Z kolei po roku spędzo- nym„na home office” i w sytuacji, gdy wiele biur pozostaje
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz