LIDER BIZNESU 7/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 21 zamkniętych, wszyscy chcemy zmienić scenerię i spędzić wię- cej czasu w ogrodzie. Dlatego hasło„biuro ogrodowe” jest wpi- sywane w wyszukiwarki o 174% częściej niż w ub.r. 7. KUCHNIA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU Popularność zewnętrznych kuchni zwiększyła się wg Made.com o 60%. Można mieć zatem pewność, że trend gotowania i grillowania na świeżym powietrzu w ciągu nadchodzących lat będzie się umacniał. Z danych agencji Statista wynika, że segment BBQ na świecie już w 2019 r. przebił barierę 5,1 mld dol., a br. może zamknąć imponującym wynikiem 6,43 mld dol. Sama kate- goria tradycyjnych grilli węglowych ma rosnąć w średniorocznym tempie przekraczającym 8%. Warto podkreślić, że wg agencji AllTheResearch motorem rozwojowym rynku BBQ w Europie i już 7. co do wielkości rynkiem sprzedaży tego asorty- mentu na Starym Kontynencie jest Polska. W tym względzie wyprzedzamy już m.in . Austrię, Hiszpa- nię oraz Słowację. Polacy, już rozmiłowani w przy- jęciach ogrodowych, w erze lockdownów polu- bili je jeszcze bardziej. Można więc oczekiwać, że wzorem konsumentów w krajach Europy Zachod- niej zaczniemy poszukiwać ogrodowych barków. Jak podaje Made.com, wyszukiwania hasła „barek ogrodowy” poszybowały o 122% w ciągu ostat- niego roku. Poza tańszymi – bo domowymi – drinkami przydomowe barki stanowią wygodną opcję dla tych posiadaczy ogrodów, którym zależy na bezpieczeństwie i dla tych, którzy chcą uniknąć zatłoczonych ogródków piwnych w cza- sie poluzowania pandemicznych obostrzeń.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz