LIDER BIZNESU 7/2021

24 garden biznes Z badań międzynarodowej agencji informacyjnej Rese- arch And Markets wynika, że motorem napędowym rynku podłoży na świecie jest wyraźny wzrost popytu na ten asortyment w segmencie hobby. W prognozowanym 7-letnim okresie zapotrzebowanie na produkty podło- żowe dla konsumentów ma rosnąć rokrocznie o 6,3%. Należy zaznaczyć, że to tempo o 3 punkty proc. więk- sze niż w uprawach profesjonalnych i o 5 punktów proc. większe niż w segmencie zakładania i utrzymania zieleni. OGRÓD LEPSZY OD SERIALI Można śmiało uznać, że zadowalająca sprzedaż podłoży w kanale komercyjnym to przede wszystkim zasługa boomu na rynku domów jednorodzinnych i samych działek, a także nowej fali miłośników ogrodnictwa na całym świecie, dla których stało się ono ulubioną formą aktywności, wypoczynku i medytacji. Wg szacunków organizacji National Garden Bureau na skutek pandemii i izolacji aż 18 mln Amerykanów złapało ogrodniczego bakcyla i bez reszty oddało się swojemu nowemu hobby. kazuje się, że pandemia nie zachwiała światową sprzedażą podłoży! Przeciwnie, według ustaleń Business Wire i agencji Research And Mar - kets w ub.r. osiągnęła ona pułap 2,7 mld dol., a do 2027 r. rynek ten może osiągnąć wartość aż 3,9 mld dol., rosnąc w imponującym średniorocz - nym tempie wynoszącym 5,6%. Segmentowi podłożowemu niewątpliwie sprzyja wzrost zainteresowania konsumentów ogrodnictwem i coraz większa dba - łość hobbystów o rośliny w ogrodach, domach, na tarasach i balkonach. TEKST I ZDJĘCIA: Marcin Fajerski Agencja badawcza GlobalData odkryła, że w maju ub.r. ogrodnictwo było chętniej wybieraną formą spędzania wolnego czasu na świecie niż oglądanie telewizji, goto- wanie, czytanie książek i ćwiczenia. Jacy są świeżo upie- czeni entuzjaści ogrodów? – Na pewno nie tak wyedu- kowani, jakby mogło się wydawać, ale szybko nadrabiają zaległości i nie brakuje im zapału. Dla przykładu aż 41% Kalifornijczyków, którzy zapałali miłością do ogrodów, deklaruje, że zamierza spędzać w nich więcej czasu. Ziemia obiecana – rynek podłoży w Polsce Agencja Research And Markets szacuje, że do 2027 r. Stany Zjednoczone pozo- staną niekwestionowanym liderem w handlu podłożami dla hobbystów i profesjonalistów. Zaraz za nimi plasuje się Kanada, Japonia, Chiny i dopiero cały region europejski

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz