LIDER BIZNESU 7/2021

36 garden biznes Obecnie technologie pozwalają zamknąć w świecy, flako- nie, lampie, potpourri lub dyfuzorze zapach bukietu róż lub piwonii, świeżo wypranego lnu albo balsamu, jaśminu, eukaliptusa, lawendy, jagód, brownie, wanilii, trawy cytry- nowej czy cedru. Domowe produkty zapachowe obejmują imponującą gamę ponad 2 tys. różnych kompozycji! W za- leżności od składu pomagają się one wyciszyć, sprzyjają relaksowi, tworzą nastrój szczególnych chwil, ale też umoż- Ś wiece, dyfuzory, odświeżacze, saszetki, kadzidła. Z danych agencji badawczej Verified Market Research wynika, że w ub.r. światowy ry - nek produktów zapachowych osiągnął rekordowy próg 7,05 mld dol. i w ciągu najbliższych lat ma rosnąć w tempie 4,29% rok do roku, osiągając wartość 9,86 mld dol. w 2028 r. Na dynamiczny rozwój tego rynku istotny wpływ ma z jednej strony pandemia, a z drugiej – terapeu - tyczna moc zapachów. TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Rodnae, Pixabay, Marcin Fajerski liwiają doładowanie witalnych akumulatorów, pozwalają odzyskać energię do działania oraz koncentrację. WACHLARZ MOŻLIWOŚCI Konsumenci na świecie najchętniej sięgają po świece lub dyfuzory o zapachu różnych owoców, łakoci czy ulubio- nych kwiatów, ale poprawa ich stopy życiowej sprawia, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się desi- Zapach zwycięstwa – rynek świec, dyfuzorów i produktów zapachowych

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz