LIDER BIZNESU 7/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 55 SUKCES W BUDOWIE Początkowo portfolio asortymentowe Ogrodu Kaszubskiego obejmo- wało głównie rośliny, nawozy, środki ochrony roślin i doniczki. – Z czasem nasi klienci zaczęli zgłaszać zapotrze- bowanie na inne produkty ogrodni- cze, które stopniowo wprowadzaliśmy do naszej oferty, równolegle powiększając nasze centrum ogrodnicze – mówi Katarzyna Hospod. – Już w 2014 r. powstała pierwsza nawa nowoczesnego obiektu szklarniowego o powierzchni 200m², który stopniowo powięk- szaliśmy o kolejne moduły. W 2017 r. powstały dwa nowe seg- menty, a ostatni w 2018 r. Obecnie dysponujemy ponad 1200 m² powierzchni: z czego 800 m² znajduje się pod dachem, a plac zewnętrzny to ok. 400 m² – podsumowuje. Hobbyści odnajdą w ofercie Ogrodu Kaszubskiego bogaty wybór roślin, donic i osłonek, nasion, narzędzi i akcesoriów, produktów do nawad- niania, dekoru, grilli, artykułów gospo- darstwa domowego, a nawet basenów dla dzieci i zabawek zorganizować sobie pracę. Choć każda kolejna roz- budowa naszego obiektu oznaczała konieczność zrewidowania oferty i prze- aranżowania ekspozycji, sta- waliśmy na wysokości zadania. Obecnie również nie zwalniamy tempa. Dywersyfikujemy asorty- ment, a także odwiedzamy centra ogrodnicze w Polsce i m.in. Holandii, i ada- ptujemy najlepsze rozwiązania, aby być zawsze o krok przed lokalną konkurencją – konkluduje. NIE TYLKO DLA OGRODNIKÓW Sercem oferty Ogrodu Kaszubskiego pozostają naturalnie rośliny: – Wśród nich wyróżniają się te rabatowe, których byliśmy producentem, i nadal utrzymujemy tę tradycję – podkreśla Katarzyna Hospod. – W przyszłości chcielibyśmy na pewno jeszcze powiększyć ten dział produktowy, jak również portfolio roślin wieloletnich. Hobbyści odnajdą w naszej ofercie ponadto bogaty wybór donic i osłonek, nasion, narzędzi i akcesoriów, produktów do nawadniania, dekoru (w sezonie zimowym również tego bożonarodzenio - wego), grilli, artykułów gospodarstwa domowego, a nawet basenów dla dzieci i zabawek. Oczywiście nieustannie pra- cujemy nad poszerzaniem naszej oferty o poszukiwane nowości – nadmienia. NIEOGRANICZONE MOŻLIWOŚCI Właściciele Ogrodu Kaszubskiego nie spoczywają na lau- rach. Już niebawem zamierzają powiększyć powierzchnię placu i parkingu do ok. 50 miejsc parkingowych, a także sam obiekt szklarniowy, który zostanie rozbudowany o kolejne 1200 m². – Rozwiązanie zaproponowane nam przez Agro-Sur i odpowiednia powierzchnia gospodar- stwa daje nam ogromne możliwości rozbudowy obiektu handlowego. Ograniczeni jesteśmy wyłącznie miejscem – wyjaśnia Paweł Hospod. – Póki co koncentrujemy się na tym, aby dokończyć nowy etap prac, a następnie poświę- cić więcej czasu na to, aby jeszcze lepiej zoptymalizować naszą ofertę, dostosowując ją do rosnących wymagań lokalnych hobbystów – reasumuje. Z RĘKĄ NA PULSIE Ze swoją ofertą Ogród Kaszubski idealnie trafił w potrzeby ogrodnicze liczącej ok. 23 tys. mieszkańców Kościerzyny i hobbystów w całym regionie. – Sądzę, że zaczęliśmy rozwi- jać naszą działalność w odpowiednimmomencie, kiedy bar- dzo spopularyzował się trend EKO, a ładnie urządzony ogród stał się przedłużeniem domu – zauważa Paweł Hospod. – Na nasz sukces składa się też zamiłowanie do ogrodnictwa, zaangażowanie oraz codzienna wytężona praca. Już na początku naszej działalności ustawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i byliśmy skoncentrowani, aby dobrze

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz