Lider Biznesu 7/2022

40 Przypomnijmy klientom, że jesienią należy rośliny nawo - zić, by je wzmocnić i by lepiej zniosły zimę. Informacja, która jest skierowana bezpośrednio do klienta, trafia na podatny grunt i kształtuje świadomość zakupową i koszyk zakupowy o te produkty. Dekoracje jesienne – wianki z wykorzystaniem moty - wów jesiennych, przebarwiających się liści, traw i innych suchych zdobień– to ciekawy element wystroju. Wiązanie wysuszonych traw w ogrodzie dekoracyjnymi wstążkami, ustawianie skrzynek z owocami, jabłkami, dyniami i innymi plonami jest obecnie trendem, który możemy zaobserwować niemal przed każdą restaura - cją czy sklepem, który chce przyciągnąć uwagę klienta w okresie jesieni. Warto zwrócić uwagę na kolorystykę oferty jesiennej, bo pomimo opadających, przebarwionych liści dysponu - jemy w centrum dziesiątkami kolorów roślin i dodatków, a pomarańcz, beż, żółć, złoto to zdecydowane dominanty każdej jesiennej ekspozycji… NA WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH A jak sprzedają się obecnie produkty, które służą do przy- gotowania ekspozycji sezonowej w okresie 1 listopada? Jak przygotować ekspozycję listopadową? Obowiązkowy towar to kwiaty, wieńce, wiązanki, znicze, środki i akcesoria do czyszczenia nagrobków, narzędzia. Krótki okres sprzedaży i tym samym możliwości ekspozy - cyjne wymuszają na sprzedawcach dość szybkie działanie. Ekspozycję na 1 listopada trzeba budować od początku października. Można zaproponować klientom komplety wystrojowe w jednym kolorze. Do tego dekoracje kwiatowe, wieńce, które są w bardzo staranny sposób przygotowywane. Czę - sto stają się florystycznymi dziełami sztuki. POZIOM WYŻEJ HALLOWEEN, CZYLI DZIADY A co z Halloween? Czy łączyć 1 listopada z tym nowomod - nym zwyczajem na maszkary i potwory? To indywidualne spojrzenie na możliwości ekspozycyjne i łączenie asortymentu. Od kilku lat można zaobserwować przenikającą się ofertę. Ale chyba lepiej zaproponować rozdział i uszykować mocną ofertę Halloween. Jak zawsze chodzi o przyciągnięcie uwagi klienta. Tu można na wesoło. Proszę odważnie zamienić sklep, świet - nie przy tym się bawiąc, w„dom strachów” lub „tajemniczą krainę”. Sprzedający też mogą się przebrać odpowiednio. Jeśli pojawi się mnogość roślin, pajęczyn, chryzantem, dyń, świec i innych dodatków, ich łączenie wpłynie zde - cydowanie na dobrą sprzedaż i odwiedzanie przez liczną grupę klientów. Do tego dynie można sprzedawać na kilogramy… Generalnie zawsze i przy każdej okazji trzeba puścić wodze swej wyobraźni! < Wywołaj ukierunkowane emocje! W sprzedaży chodzi o wywołanie emocji. • Jesień wpływa nostalgicznie. Tęsknimy za wygodnym fotelem, dobrą książką i kubkiem malinowej herbaty. • Wszystkich Świętych to okres zadumy, wspo- mnień, szacunku dla swych przodków – wysubli- mowana dekoracja, znicz, ramka ze zdjęciem. • W Halloween przyda się nutka szaleństwa: makijaże, przebrania, światełka i słodycze… Dużo słodyczy.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz