LIDER BIZNESU 08/2020

23 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Szansa na kontakt z naturą Włodzisław Barcikowski właściciel szkółki Barcikowscy Zapotrzebowanie na aranża- cję wnętrz zielenią zmienia się wraz ze stale ewoluującą sytuacją epidemiczną w kraju – wiele osób, przebywając w izolacji, na przymusowej kwarantannie czy też pracu- jąc zdalnie, z domu, odczuwa silniejszą potrzebę dekorowania otoczenia kwiatami, nawet w tak ograniczonej przestrzeni jak własne mieszkanie czy dom, ponieważ niekiedy jest to jedyna możli- wość na jakikolwiek kontakt z naturą. Niemniej jed- nak od kilku lat, bez względu na trwającą aktualnie pandemię, zauważamy, że klienci coraz chętniej upiększają swoje mieszkania za pomocą kwiatów domowych – dzięki temu mogą zachować odro- binę wiosny czy też lata w miesiącach, kiedy za oknem jest szaro, buro i zimno. Zdecydowaliśmy się na sprzedaż roślin domo- wych tylko przez sklep internetowy ze względu na specyfikę naszej firmy, umiejscowienie jej lekko na uboczu i klientów detalicznych, przyzwyczajo- nych do zakupów u nas głównie wiosną i latem. Na sprzedaż roślin domowych wpływ mają na pewno czynniki takie jak pora roku, dostępność odmian, choć tutaj w zasadzie bardziej niż same odmiany mają znaczenie aspekty wizualne danej rośliny i wyczerpujący opis danej pozycji, co daje klien- towi poczucie bezpieczeństwa, że będzie potrafił zadbać o daną roślinę odpowiednio. Ciężko nam wyrazić opinię na temat tego, jak w obecnej sytuacji sprzedaje się jakikolwiek asor- tyment w zamkniętych budynkach, jednak na pewno kanałem, z którego klienci korzystają coraz chętniej, jest Internet. Jeśli chodzi o nowości wprowadzane do oferty, warto obserwować rynek, zainteresowania kupują- cych są bardzo zmienne i często wynikają z okreso- wej mody, po prostu należy być na bieżąco, śledzić social media i portale poświęcone ogrodnictwu. Jako ogrodnicy, nie analitycy zachowań rynko- wych, robimy swoje i staramy się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Niestety nie jesteśmy zależni jedy- nie od siebie, a od wielu czynników – chociażby decyzji dotyczących nowych obostrzeń w kraju i na świecie. Liczymy jednak i szczerze wierzymy w to, że będzie dobrze. będą poszukiwali na sklepowych półkach również deko- racji z ulubionymi zielonymi motywami, m.in. monstery, stolików w stylu art-deco albo industrialnych regałów, gustownych szkatułek, zielonego dekoru, a nawet tapet z florystycznymi lub liścianymi motywami. Naturalnie nie można zapominać o szerokim wachlarzu produktów do pielęgnacji roślin domowych, m.in. nawozów czy podłoży, które można wyeksponować w tym samym dziale i ofero- wać w sprzedaży krzyżowej. – Ponieważ pielęgnacja roślin doniczkowych to idealne hobby w dobie wewnętrznej emigracji i społecznego dystansowania spowodowanego przez pandemię koronawirusa, ten trend zapewne będzie rozwijał się w najlepsze – pisze Łukasz Łachecki na łamach dziennika Rzeczpospolita. Dobre perspektywy Dla rynku roślin do aranżacji wnętrz można wysunąć bardzo optymistyczne prognozy. Potrzeba ich posia- dania wyraża wewnętrzną tęsknotę za naturą, która we wszechogarniającym miejskim zgiełku, czasach lock- downu i izolacji coraz bardziej daje się nam we znaki. Można przypuszczać, że boom na polskim rynku miesz- kaniowym także przyczyni się do dynamicznego roz- woju rynku roślin pokojowych i tarasowych, a ostatnie dane sektora nieruchomości są bardzo pokrzepiające! Z badań IQS i platformy Otodom.pl wynika bowiem, że tuż po ogłoszeniu pandemii liczba użytkowników portalu poszukujących domu zwiększyła się aż o połowę. W maju natomiast zanotowano wyraźne wzrosty zainteresowania w segmencie domów z ogrodem, tarasem oraz balko- Monstery biją obecnie rekordy popularności

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz