LIDER BIZNESU 08/2020

24 raport wydania Przeżywamy boom na upiększanie zie- lenią otoczenia, w którym przebywamy. Rośliny to nie tylko moda i lifestyle. Konsumenci stają się bardziej świadomi pozytywnego wpływu zieleni na własne samopoczucie i zdrowie. Rośliny w domu czy w biurze oczyszczają powietrze z tok- syn i produkują tlen. Pielęgnowanie roślin łagodzi objawy stresu, a samo patrzenie na nie poprawia nastrój. Rośliny najczęściej dobiera się poczuciem własnej estetyki i każdy z klientówmógłby powiedzieć, że są po pro- stu piękne. Należy jednak pamiętać, że w sklepach ogrod- niczych dostępny jest ogromny wybór odmian do różnych stopni nasłonecznienia, wymaganej wilgotności powietrza czy wielkości wzrostu i stopnia trudności uprawy. Klientów Klientów trzeba zaskakiwać Dawid Baran właściciel firmy Polana u Barana trzeba zaskakiwać! I nie chodzi tylko o nowości. Pasjonaci roślin doniczkowych poszukują odmian kolekcjonerskich, unikatowych. Tworzenie domowej dżungli stało się hobby wielu osób. Klienci zaopatrują się również w akcesoria do uprawy - od oryginalnych donic, specjalistycznych miesza- nek podłoży, po naturalne środki ochrony przeciw szkodni- kom. Obserwując rynkowe trendy, prognozuje się wzrosty sprzedaży roślin do wnętrz. Oferowanie zdrowych roślin i udzielanie porad pielęgnacyjnych tworzy jakość oraz buduje lojalność klientów. nem. Klienci ci w nadchodzących latach na pewno będą rozważali zaaranżowanie wnętrz zielenią. Warto pamiętać, że na roślinny wystrój będzie decydo- wało się coraz więcej deweloperów i innych firm. Dobrym przykładem jest Vector+ z zazielenionym tarasowym łącznikiem o powierzchni 350 m kw. Zaprojektowano go tak, by stworzyć strefę relaksu dla pracowników otoczoną roślinami. Rośliny stają się stałym elementemwyposażenia kawiarni i przestrzeni biurowych  Trend urban jungle zawojował cały świat

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz