LIDER BIZNESU 08/2020

3 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Pandemia COVID-19 padła cieniem na wiele sektorów handlu i usług w Polsce. Rodzime firmy działające w branży ogrodniczej, miały nieco więcej szczęścia i znalazły się w samym oku gospodarczego cyklonu. Dlatego w okresie lock- downu wielu przedsiębiorców pobiło swoje dotychczasowe rekordy sprzeda- żowe, choć wymagało to od nich dużej elastyczności, wytężonej pracy oraz dobrej intuicji biznesowej. Obecnie uczestnicy krajowego rynku ogrodniczego muszą stawić czoła kolejnym wyzwaniom i zastąpić tymczasowe, prowizo- ryczne rozwiązania nowym kanonem standardów, uszytych na miarę naszych niespokojnych czasów. Producenci, detaliści i dystrybutorzy w zielonym sekto- rze muszą uważnie wsłuchiwać się w głos klientów, przełamywać sezonowość biznesu i rozwijać sprzedaż niestacjonarną. Dlatego w bieżącym numerze Lidera Biznesu, który z dumą przedkładam na Państwa ręce, tak dużo uwagi poświęcamy opisowi dobrych praktyk bizneso- wych w dobie pandemii, np. otwarciu przez Green&Joy nowego gdańskiego oddziału oraz najbardziej dochodowym kategoriom produktowym w okresie jesienno-zimowym. W 8 wydaniu naszego magazynu podpowiadamy m.in . jak otworzyć sklep internetowy, jak skutecznie sprzedawać więcej – mówiąc mniej oraz jak prowa- dzić firmę w erze koronakryzysu. Gorąco polecam też Państwu artykuł Olivera Mathysa o przedświątecznych kampaniach europejskich centrów ogrodniczych. Nadmienię, że autor będzie jednym z naszych gości specjalnych Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej 2021. Wydarzenie odbędzie się w formule online w dniach 11-12 lutego, a więcej informacji na jego temat odnajdziecie Państwo właśnie w niniejszym numerze. W listopadowej odsłonie magazynu publikujemy ponadto obszerny i bardzo cie- kawy raport na temat roślin doniczkowych. Zachęcam też do lektury artykułów o tendencjach EKO w ogrodnictwie oraz bożonarodzeniowej ofercie w sklepach i centrach ogrodniczych. Wydanie zawiera także zapowiedzi gorących premier maszynowych oraz informacje o wielu interesujących nowościach. Mam nadzieję, że okres jesienno-zimowy przyniesie Państwu oczekiwane wzro- sty i że listopadowy Lider Biznesu stanie się pomocnym narzędziem w osiągnię- ciu tego celu. Życzę Państwu owocnej lektury i kolejnych sukcesów! Marcin Fajerski redaktor naczelny Facebook/Liderbiznesu oraz Instagram/liderbiznesu Zielone światło dla ogrodnictwa

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz