LIDER BIZNESU 08/2020

34 garden biznes Docenione klasyczne piękno Magdalena Wit-Kaniewska KPZ Ozdoby Choinkowe Rok 2019 w sprzedaży szklanych ozdób nie odbiegał szcze- gólnie od poprzednich. Rosnącym zainteresowaniem jed- nak cieszyły się bombki spersonalizowane, z dedykacjami i LOGO. Dzięki tego rodzaju ozdobom, przedsiębiorcy pra- gną dotrzeć do klienta z życzeniami lub okołoświąteczną reklamą, co jest bardzo mile odbierane. W 2019 r. Polacy nadal wybierali klasyczne kuliste bombki, bezpieczne kolory: biel, srebro, odcienie czerwieni i złota. Poszukiwane są także bombki w stylu EKO, dekorowane na przezroczystym szkle. Co roku zauważamy utrzymującą się potrzebę uzupełniania domowych zapasów ozdób o nowe okazy, choć coraz wię- cej osób decyduje się też na całkowitą metamorfozę drzew- ka. Bardzo cieszy fakt, że wielu klientów traktuje bombki z dużym sentymentem, dzięki czemu w ich zbiorach spoty- kają się ozdoby z najnowszych kolekcji oraz okazy przecho- wane nawet kilkadziesiąt lat. Na półkach w tym roku na pewno nie zabraknie klasyki. Jednak, aby uniknąć powtarzalności, styliści proponują ele- ganckie połączenia srebra i złota z kolorami natury, ziemi: in- tensywnymi granatami, brązami czy głęboką zielenią. Domi- nować będzie zapewne klasyka: połączenia czerwieni i złota oraz chłodne tonacje bieli i srebra, które wniosą urokliwy, zimowy nastrój do każdego domu i biura. istotną i dochodową kategorię produktową - przede wszystkim bombki choinkowe. Okazuje się, że Polacy wciąż nie oszczędzają na krajowych, ręcznie przygoto- wywanych bombkach. Według producentów, takich jak Kadpol czy Vitbis, nasz rodzimy rynek bardzo dzielnie broni się przed zalewem tanich ozdób niskiej jakości. Nic dziwnego, Polska pozostaje w czołówce największych eksporterów świątecznych dekoracji, przegrywając tylko z Chinami, Holandią i Stanami Zjednoczonymi. Wartość wyeksportowanych z naszego kraju ozdób sięga 66,3 mld dol. wg analiz firmy Akcenta. Walka o palmę pierwszeństwa Choć w tygodniach poprzedzających Boże Narodzenie drzewka choinkowe, bombki i inne ozdoby dostępne są wwielu kanałach dystrybucji, polskie sklepy i centra ogrod- nicze oraz placówki remontowo-budowlane nadal są naturalnym wyborem dla dużej części kupujących. Z ana- liz Hiper-Com Poland wynika, że ok. 35% ankietowanych zamierza kupić drzewko w tym kanale sprzedaży. Hiper- i supermarkety w badaniu otrzymały znacząco mniej, bo 19% wskazań, natomiast dyskonty - 15%. Zaledwie 12% polskich konsumentów kupi choinkę u leśnika, a 11% - na lokalnych targowiskach. Dlatego gra jest warta świeczki i do bożonarodzeniowej sprzedaży warto przygotować się solidnie, nie zapominając o skutecznej komunikacji z klientami. Udział odpowiedzi na pytanie: „Czy w tym roku w Pana(i) domu będzie choinka?” w 2013 r. Źródło: CBOS 2013 sztuczna prawdziwa - ścięte drzewko prawdziwa - w doniczce nie będzie choinki - ogółem trudno powiedzieć Źródła: https://www.cenyrolnicze.pl/wiadomosci/produkcja-roslinna/ pozostale-rosliny-uprawne/18026-biznes-choinkowy-czy-warto- zalozyc-plantacje-swiatecznych-drzewek http://treesplant.pl/pl/news/32/czy-plantacja-choinek-sie-oplaca- https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/rynek/1774778,1,polska- branza-choinkowa.read https://www.rp.pl/Biznes/312059928-Nasze-bombki-i-sztuczne- choinki-blyszcza-w-swiecie.html https://biznes.radiozet.pl/News/ Ile-kosztuje-choinka-Ceny-w-2019-roku.-Gdzie-kupic-drzewko

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz