LIDER BIZNESU 08/2020
52 sprzedaż to przygoda zakończona sukcesem R zetelna wiedza kadry centrów i sklepów ogrodniczych stanowi nie - ocenione narzędzie w sprzedaży takich produktów jak rośliny, cebule i nasiona, środki ochrony roślin czy kosiarki. Nadmiar informacji bywa jednak uciążliwy. Nie chcemy przecież, aby klienci wychodzili z zakupów z pustymi rękami i zamętem w głowach. Jak więc sprzedawać więcej, mówiąc mniej? TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Pexels Wiedza sprzedawców ma ogromne znaczenie w handlu produk- tami ogrodniczymi i często pomaga przekonać niezdecydowa- nych klientów do podjęcia decyzji o zakupie. Zdarza się jednak, że mnogość szczegółów przytłacza kupujących, którzy rozłoszczeni opuszczają sklep, nie zostawiwszy w kasie ani jednej złotówki. Z jednej strony trudno nie lubić towarzyskich pracowników, któ- rzy „mają gadane”. Z drugiej jednak, powinniśmy brać pod uwagę fakt, że najczęściej dla konsumentów odwiedzających nasze centrum ogrodnicze doradca jest obcym człowiekiem. Dlatego w udzielaniu porad osobom odwiedzającym nasze placówki han- dlowe, warto zachować zdrowy rozsądek. Na szczęście skuteczne zamykanie transakcji sprzedażowej nie musi być trudne. Zamieniamy się w słuch W rozmowie z klientem należy nauczyć się tzw. aktywnego słu- chania i pełnego dostrojenia się do jego potrzeb. W praktyce spro- wadza się to do potraktowania pytań zadawanych przez kupują- cych jako cennych informacji o tym, czego poszukują, na czym im MILCZENIE JEST ZŁOTEM – jak sprzedawać więcej, mówiąc mniej zależy i jakie są ich preferencje. Zachowanie rów- nowagi między aktywnym słuchaniem a potrzebą mówienia stanowi prawdziwą sztukę. Dlatego dla zatrudnionej kadry warto aranżować scenki z podziałem na role sprzedawców i klientów. W dobrym tonie Specjaliści wybranych działów produktowych lub sklepowi nowicjusze – szczególnie ci bez szkoleń Z jednej strony trudno nie lubić towarzyskich pracowników, którzy „mają gadane”. Z drugiej jednak, powinniśmy brać pod uwagę fakt, że najczęściej dla konsumentów odwiedzających nasze centrum ogrodnicze doradca jest obcym człowiekiem
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz