LIDER BIZNESU 08/2020

60 Argumenty za podejmowaniem działań marketingowych - podsumowanie Za wyznaczaniem oraz realizacją budżetów marketingo- wych w branży ogrodniczej przemawiają m.in.: ➤ ➤ wzrost świadomości konsumentów odnośnie produk- tów i aktywne poszukiwanie informacji podczas zaku- pów, nawet tych w sklepach tradycyjnych; ➤ ➤ możliwość tworzenia, wpływania i kontrolowania infor- macji, jakie pojawiają się o marce, a co za tym idzie świa- dome kształtowanie wizerunku; ➤ ➤ zwiększenie wolumenu zakupów produktów przez klienta docelowego powodujące wzrost sprzedaży hurtowej. Gdzie i od czego zacząć komunikowanie o produkcie? Komunikację marki najlepiej zacząć w Internecie. To tam, jak wynika z badania Think with Google, 70% z nas szuka wiedzy. Dlatego podstawowym źródłem informacji omarce powinna być przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa, która spełni także swoje zadanie pod kątem budowy jej wizerunku jako marki nowoczesnej, godnej zaufania. Nie zapominajmy też o celach czysto sprzedażowych: chodzi tu o funkcjonal- ności typowo sklepowe czy możliwość nawiązania kontaktu z odpowiednimdziałemw przypadku chęci uzyskania dodat- kowych informacji. Świetnym przykładem z branży ogrodni- czej jest strona marki Wokas, która została doceniona przez międzynarodowe środowiska poprzez przyznanie jej kilku prestiżowych nagród, m.in. za świetny projekt graficzny czy przemyślane funkcjonalności (w tym: AWWWARDS oraz CSSDesignAward). Równie ważna jest obecność w serwisach społecznościo- wych (takich jak Facebook czy Instagram), monitoring sieci czy aktywna działalność reklamowa - jednak każdy z tych wątków zasługuje na osobne, obszerne opracowanie. Dlatego już teraz zapraszam na moje wystąpienie pod- czas Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej w lutym 2021 r. Dowiecie się tam, co sprawia, że branża ogrodnicza oraz świat digital to związek idealny - i co zrobić, aby podobny romans ze światem Internetu mogła nawiązać także Twoja marka? Źródła: https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/ consumer-trends/how-digital-connects-shoppers-to-local-stores/ https://www.pap.pl/sites/default/files/202004/PDF.pdf nością możemy stwierdzić, że marki, które nie podejmują prób komunikacji z rynkiem, zostaną wykluczone z procesu zakupowego wielu konsumentów. Dzieje się tak przez brak możliwości szybkiego odnalezienia w Internecie informacji o ich produktach. Sprzedaż napędza sprzedaż Powszechnie znanym faktem jest to, że managerowie skle- pów ogrodniczych chętniej kupują produkty, które im się dobrze sprzedają. Obecnie na tę sprzedaż w dużej mierze wpływ ma sam producent produktu i to, w jaki sposób eks- ponuje swój asortyment. Także (a może przede wszystkim) w świecie digitalu. Jak dobrze wiecie, w negocjacjach coraz częściej poja- wiają się wątki dotyczące wsparcia sprzedażowego i mar- ketingowego ze strony producentów. Warto mieć solidną odpowiedź, po którą można sięgnąć w takich przypadkach i wskazać na konkretne działania generujące popyt na ofe- rowane produkty. Marta Orzechowska

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz