LIDER BIZNESU 8/2021
Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 19 BLIŻEJ BRANŻY TOŻSAMOŚĆMARKI: „WYROŚLIŚMYZUPRAWYZIEMI” – Wyrośliśmy z pracy na polu. Nasza tożsamość opiera się na dogłębnej znajomości roślin, zachodzących w nich proce- sów w każdej fazie rozwojowej, traktowaniu ich z należytym szacunkiem od początku, czyli od nasiona do zebrania plonu i uzyskania materiału reprodukcyjnego. Właśnie dlatego tak dobrze rozumiemy ich naturę i potrzeby – mówi Wiesław Legutko,który od czasu,gdy założył firmę w1992 roku,samo- dzielnie wyhodował ponad 135 odmian roślin. – Pierwsze kroki w procesie zmiany wizerunku oparliśmy o nasze war- tości i niezmienne od lat zasady naszej pracy. Reszta przyszła naturalnie podczas wytężonej pracy warsztatowej z naszymi doradcami. Bo przecież firma jest jak roślina – potrzebuje zasilania, troski, nowych rozwiązań, żeby wzrastać – podsu- mowuje właściciel. Etap kreowania tożsamości marki, drugi po analizie sytuacji wyjściowej, był więc w przypadku marki W.Legutko odkrywaniem i porządkowaniem potencjału firmy. KONCEPCJAWIZUALNA: „LOGOTOMANIFESTFIRMY” Od pierwszego uścisku dłoni z zarządem spółki wiedziałem, że projekt, nad którym pracujemy, powinien manifestować pasję właścicieli firmy do świata roślin–mówi AdamMichań- ków, CEO eFresh. Wypracowany wspólnie z zarządem, ale i z kluczową kadrą kierowniczą, logotyp ma charakter ewolu- cyjny: nawiązuje do kształtów roślinnych użytych w poprzed- nim znaku graficznym. Ma wiele płaszczyzn – można w nim odczytać symbolikę wzrostu rośliny, kwiatu, ale też opiekuń- czych dłoni czy pucharu. Wszystkie te symbole mają podkre- ślić bliskość marki W.Legutko z naturą, zarówno ze światem roślin, jak i ludzi. Lifting logo to oczywiście mocna podstawa dla zmian, ale pod pojęciem„identyfikacji wizualnej”kryje się szereg innych zorganizowanych działań, takich jak: projekty materiałów użytkowych, stworzenie oznakowania siedziby oraz materiałów informacyjnych i gadżetów. Osobnym ogromnym obszarem zmian jest cała digitalowa komu- nikacja marki (przebudowa stron www, kanałów w social mediach). Wdrażane są również plany nieszablonowej ekspozycji marki w punktach sprzedaży. Zmiany w zakre- sie portfolio produktowego potrwają 2-3 lata, bo na rynku funkcjonują dotychczasowe, zróżnicowane pod względem koncepcji wizualnej opakowania, a dbając o nasze śro- dowisko naturalne, zagospodarowane zostaną wszystkie wyprodukowane na zapas torebki. REBRANDINGW.LEGUTKO: „SPOŁECZNIEODPOWIEDZIALNAKOMUNIKACJA” Projekt jest okazją do uruchomienia dwóch programów, których celem jest dzielenie się ponad 30-letnim doświad- czeniem i wiedzą ekspercką firmy w zakresie uprawy roślin. #zdroworosną i #pięknierosną to cykl videoblogów, kon- kursów i działań edukacyjnych, które pozwolą poszerzyć wiedzę najmłodszych, ale też i tych trochę starszych oraz przekonać ich, że to, co sami zasieją i zasadzą, będzie naj- zdrowsze. Nauczyciele przedszkolni i szkolni mogą zgłaszać swoich podopiecznych i dzielić się publicznie ich sukcesami. Rodzice i dziadkowie natomiast mogą skorzystać z prak- tycznych porad ogrodniczych na autorskim kanale YouTube i blogu W.Legutko. Rebranding firmyW.Legutko koncentruje się więc nie tylko na zmianie identyfikacji wizualnej, ale także na wypracowaniu nowej autentycznej komunikacji. Czy skutecznej dla zreali- zowania ambitnych planów rozwojowych? – W najbliższych latach będziemy mogli się o tym przekonać. Odwiedzaj- cie nas na www.legutko.com.pl i zadbajcie o wasze ogrody z naszą pomocą ;-)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz