LIDER BIZNESU 8/2021
40 Nasienne trendy Renesans ogrodniczego hobby w Polsce i na świecie sprawia, że popyt na nasiona ogrodnicze wciąż mocno szybuje w górę, a trend „wyhoduj to sam!” przeżywa obecnie swoją drugą młodość! Znajduje to swoje odzwier - ciedlenie w rosnącej sprzedaży całego asortymentu nasiennego. O becnie planowanie nasadzeń w ogrodach, na balko- nach i tarasach ma uwypuklać poszczególne kolory, zapachy czy teksturę roślin. Wszystkie elementy te mają tworzyć w pełni pochłaniającą przestrzeń życia i wypo- czynku. Moda ta z pewnością sprzyja zapotrzebowaniu na szeroką paletę nasion z różnych grup asortymentowych. I. JAK SOBIE POSIEJESZ, TAK WYPOCZNIESZ! Na skutek pandemii w 2020 i 2021 r. granica między domem a ogrodem, tarasem czy werandą jeszcze bardziej się zatarła. Przydomowa zieleń stała się miejscem pracy i medytacji, prywatnym SPA, outdoorową kuchnią i bawial- nią z zadbanymi trawnikami jako zewnętrznymi dywanami. GARDEN BIZNES TEKST: Marcin Fajerski , ZDJĘCIA: AdobeStock TRENDY SPRZYJAJĄ SPRZEDAŻY NASION Konrad Ciechomski wiceprezes zarządu PlantiCo Zielonki Sp. z o.o. Pomimo wielu wyzwań związanych z połączeniem 3 dużych firm hodowlano-nasiennych i pandemią firma PlantiCo za- kończyła sezon sprzedażowy bardzo korzystnie. Odnotowa- liśmy wzrost sprzedaży zarówno produktów kierowanych na rynek amatorski, jak i profesjonalny. Co roku wzrasta też sprzedaż internetowa. Od kilku lat niezmiennie utrzymuje się trend związany ze zdrowym stylem życia i zainteresowanie uprawą warzyw o wysokich wartościach odżywczych i zdrowotnych. Podczas pandemii hobbyści zaczęli zakładać ogródki przydomowe i uprawiają w nich warzywa. W br. najchętniej kupowano nasiona takich gatunków jak ogórek, burak ćwikłowy, fasola i cebula, w tym nasze nowo- ści m.in. ogórek Starter F1 i Arko F1, burak Mars F1 i fasola Helena. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się serie na- sion: Antyoksydanty, BIO, Mini Ogród kierowany do upraw balkonowych oraz seria Mikrolistki i Nasiona na kiełki. W swoim zielonym zaciszu konsumenci zaczęli spędzać coraz więcej czasu: samotnie, w gronie rodziny i przy- jaciół. Nic dziwnego, że popularność zyskuje obecnie wydzielanie w ogrodach różnych stref: pracy, przygoto- wywania potraw na świeżym powietrzu, relaksu i zabawy. Można w związku z tym oczekiwać, że w najbliższej przy- szłości na znaczeniu coraz bardziej będą zyskiwać specja- listyczne mieszanki traw: szybko rosnące i samozagęsz- czające się –dla nowicjuszy i ogrodników ceniących sobie wygodę, rekreacyjne i sportowe – dla aktywnie wypoczy- wających rodzin, a także prestiżowe i dekoracyjne – dla ogrodniczych perfekcjonistów. II. ALE KOSMOS! Świadomość ekologiczna amatorów ogrodnictwa na tere- nie całej Europy – z Polską włącznie – zauważalnie się zwiększa. Równolegle miłośnicy roślin wykazują nieco luźniejsze podejście do aranżowania swojej zielonej prze- strzeni wypoczynku. Sprawia to, że konsumenci coraz chęt- niej sięgają po barwne łąkowe mieszanki nasienne lub nasiona polnych kwiatów takich jak np. astrowate kosmosy. Produkty te pojawiają się ostatnio w bardzo atrakcyjnej for- mie: tubach czy bombach. Onętki wraz z miłkami, orlikami, chabrami, rumiankami, maciejkami, powojami, jeżówkami, makami, faceliami, szałwiami i złocieniami tworzą nieskrę- powaną, sielską atmosferę i pomagają stworzyć w zielo- nym zakątku romantyczny, malowniczy klimat współgra- jący z ziołowymi bylinami, ozdobnymi trawami i krzewami.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz