Lider Biznesu 8/2022

10 BLIŻEJ BRANŻY TEKST: Natalia Porożyńska ZDJĘCIA: FOTOBUENO O grodnicze „prosperity” i bezprecedensowo żywa koniunktura minęła. Pikujące słupki sprzedaży wracają do wartości sprzed 2020 roku, a na hory- zoncie pojawiają się kolejne wyzwania dla każdego sek- tora roślinnego rynku.– Obserwując niejako z boku branżę ogrodniczą,możemy z przekonaniem uznać,że od 16 lat nie byliśmy świadkami tak zawiłej sytuacji, w której każdy krok firm opiera się o poczynania konkurencji, ważenie ryzyka, wielopłaszczyznowe sumowanie zysków i strat. Również my obserwujemy bacznie wydarzenia ogrodnicze i wycią- gamy ważny wniosek: spotkania są niezbędne – dają siłę napędową, rozeznanie, wiedzę – dodaje Paulina Maniecka. SZACUNEK DLA STAŁEGO KLIENTA, METODYCZNE POSZUKIWANIE NOWEGO Spotkanie przedstawicieli branży ogrodniczej na Między- narodowych Targach Poznańskich to nie tylko przestrzeń dla relacji na rodzimym gruncie, ale również doskonała szansa na rozpoczęcie handlowych kontaktów z zagranicz- nymi dostawcami i odbiorcami. Prowadzony w tym celu program Hosted Buyers maksymalnie ułatwia organiza- cję zagranicznych wizyt poprzez zainicjowanie kontaktu i pokrycie kosztów podróży i noclegu. Wśród zapraszanych Relacja – waluta o najwyższym notowaniu. XVI spotkanie branży ogrodniczej w Poznaniu „Targi to nie tyle stoisko, co obecność. To przestrzeń utrwalania i powstawania relacji, które nie wystąpiłyby w żadnych innych warunkach”. Tak poprzed - nią edycję podsumowała Paulina Maniecka, dyrektor projektu GARDENIA. Tegoroczne spotkanie „zielonego biznesu”, odbywające się w dniach 17-19 listopada na Międzynarodowych Targach Poznańskich, uwypukli ten sens jeszcze bardziej: najcenniejsza waluta każdej branży to kontakty. W niepew - nych czasach są, nomen omen, na wagę złota. gości znajdują się przede wszystkim dyrektorzy sprzedaży, kupcy i dyrektorzy do spraw zakupów, właściciele centrów ogrodniczych, sieci handlowych DIY, hurtowni ogrodni- czych, szkółek roślinnych. – Europa Zachodnia, Wielka Brytania, Skandynawia oraz najbliżsi południowi sąsiedzi znają potencjał polskiej produkcji, jednak zbyt rzadko po niego sięgają. W tej edycji ułatwimy zagranicznym zwie- dzającym rozeznanie w rodzimej panoramie branży, aran- żując jeszcze więcej niż dotychczas wizyt decydentów i kupców najważniejszych ośrodków handlowych – dodaje dyrektor projektu. CENTRA I SIECI OGRODNICZE NA TARGACH GARDENIA Istotnym aspektem tegorocznych targówGARDENIA będzie silniejsza niż dotychczas obecność centrów ogrodniczych , przede wszystkich tych zrzeszonych w Polskim Stowarzy- szeniu Centrów Ogrodniczych oraz Grupie Zakupowej DCO. PSCO w czasie targów GARDENIA świętować będzie swoje 25-lecie. Z tej okazji w czasie targów odbędzie się Walne Zgromadzenie członków Stowarzyszenia oraz uroczysta kolacja dla właścicieli centrów ogrodniczych. Targi będą także ponownie gościć kupców i managerów wyższego szczebla z sieci handlowych . W najbliższej edycji –wzorem

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz