LIDER BIZNESU 9/2020
13 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Rolmarket.pl laureatem w rankingu Opineo.pl Wydatki Polaków w czasie pandemii Serwis Opineo.pl opublikował wyniki XI już edycji prestiżo- wego Rankingu Sklepów Internetowych. W gronie laure- atów tegorocznego zestawienia znalazł się również sklep Rolmarket.pl, który został nagrodzony w kategorii „Ogród”. Firma Rolmarket, której siedziba znajduje się w miejscowości Cieśle w powiecie płockim, jest jednym z tych sklepów, do którego klienci bardzo chętnie wracają. Doceniają komplek- sową obsługę, a swoje zadowolenie wyrażają w opiniach. Dzięki temu firma zdobyła w tym roku I miejsce w Rankingu Sklepów Internetowych w kategorii „Ogród”, przeprowadzo- nym przez niezależny serwis Opineo.pl. - To dla nas ogromny zaszczyt i wyróżnienie, że Rolmarket.pl zajął I miejsce w Rankingu Opineo.pl. Ranking sporządzany jest w oparciu o opinie klientów. Nie zawiedliśmy Waszego zaufania, znowu mogliśmy na Was liczyć, dziękujemy! To nasz wspólny sukces! - mówi Maciej Bojarski, specjalista ds. obsługi klientów hurto- wych firmy Rolmarket. Obecnie branża e-commerce w Polsce rozwija się w zawrot- nym tempie, a jej dynamikę dodatkowo stymuluje sytuacja związana z COVID-19, kiedy mamy ograniczony dostęp do usług stacjonarnych. Zmiany można dostrzec także w tego- rocznej edycji Rankingu Sklepów Internetowych Opineo.pl, który poświęcono transformacji, jaką przechodzi e-handel w efekcie pandemii. Raport Opineo obejmuje 15 kategorii oraz listę najlepszych sklepów internetowych, które wyłoniono na podstawie ponad 2 mln opinii udzielonych przez klientów e-sklepów firmie konsultingowej Nielsen. Wystawiając je, konsumenci oceniają szybkość realiza- cji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki. Wystawiający opinię mogą też zaznaczyć, czy poleciliby ten sklep inter- netowy swoim znajomym. Ma to duże znaczenie w budowa- niu wizerunku i wiarygodności danej firmy. Rolmarket jest firmą rodzinną, która istnieje na rynku od 1996 r. W jednym miejscu skupia centrum ogrodnicze, cen- trum kamienia, artykuły z zakresu rolnictwa i hodowli, a także dwa sklepy internetowe: Rolmarket.pl i PanFarmerek.pl. Przez lata działalności udało się jej zdobyć cenne doświad- czenie, a także zdobyć liczne kontakty handlowe, dzięki temu teraz importuje artykuły bezpośrednio z Europy i Azji, zajmuje się też dystrybucją i produkcją artykułów do ogrodu. Posiada również własne marki produktów, takich jak: StrongNet, Ombretex, Agritella, Vulcanus, TopDrop. Z najnowszego raportu „Nowy obraz polskiego konsu- menta” firmy doradczej PwC wynika, że średnio co trzeci Polak z powodu pandemii COVID-19 znacząco odczuł spa- dek dochodów, co znajduje odbicie w naszych nawykach zakupowych i rozporządzaniu domowym budżetem. Wg PwC ponad 25% badanych deklaruje, że oszczędza więcej niż przed koronakryzysem. Firmy i detaliści stają przed wyzwaniem ponownego zdoby- cia zaufania kupujących w nieprzewidywalnej rzeczywistości. Obawy o przyszłość i wzrost cen znacząco przekładają się bowiem na pewność konsumentów w naszym kraju. Aż 41% respondentów PwC uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy ich codzienne wydatki mogą się zwiększyć. Dlatego miesz- kańcy Polski oszczędzają na potęgę, tnąc budżet nawet na artykuły spożywcze, choć w niektórych kategoriach obser- wuje się imponujące wzrosty, np. w segmencie produktów zdrowotnych czy pielęgnacyjnych. Co istotne, już co trzeci spośród badanych zwiększył częstotliwość robienia zakupów przez Internet. W związku z tym można oczekiwać, że kanał e-commerce będzie zyskiwał na znaczeniu w nadchodzą- cych miesiącach.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz