LIDER BIZNESU 9/2020

19 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy agencji Reuters wynika natomiast, że spędzanie czasu w ogrodach zastępuje konsumentom wyjścia do restau- racji, teatrów oraz sport. Dla przykładu Rosjanie spędzają obecnie na działkach najwięcej czasu od momentu ostat- niej przemiany transformacyjnej, a Singapurczycy planują budowę wielkich miejskich farm na dachach budynków, aby uniezależnić się od importu żywności! Polska stawia na ogrodnictwo Koronakryzys miał także wpływ na wiele aspek- tów codziennego życia w Polsce. Według szacunków Krajowego Rejestru Długów w erze lockdownu aż 33% konsumentów w naszym kraju zainteresowało się uprawą roślin, wypoczynkiem i relaksem w ogrodzie! Obok fizycz- nej aktywności - na którą wskazuje niewiele mniej, bo 35% respondentów - ogrodnictwo stało się nad Wisłą drugim najpopularniejszym hobby, wyprzedzającym nawet goto- wanie, które w czasie pandemii pochłonęło 32% bada- nych! Co istotne, mając więcej wolnego czasu, nasi rodacy chętniej przeznaczają większy budżet na swoje pasje. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, już co piąty Polak dekla- ruje, że zamierza zwiększyć wydatki na rozwijanie swoich zainteresowań. Pokrzepiający może być też fakt, że mimo niepewnej sytuacji ekonomicznej, ok. 70% konsumen- tów nie zamierza porzucać swojego hobby. Zaledwie 8% Polaków planuje ograniczenie wydatków na ulubione zajęcia. Ogród na swoim Należy nadmienić, że rosnącej popularności zielonego hobby w naszym kraju sprzyja rekordowe od lat zapo- trzebowanie na domy z ogrodem i trend przenoszenia się rodzin na dobrze skomunikowane obrzeża dużych miast. Obecne wskaźniki preferencji zakupowych Polaków poka- zują tendencję wyboru nieruchomości w tzw. zielonych koloniach o rozwiniętej infrastrukturze komunikacyjnej i handlowo-usługowej, a także dostęp do przedszkoli i szkół. Znakomity przykład w tym aspekcie stanowi gra- nicząca z Bemowem gmina Stare Babice, która przekształ- ciła rolniczy krajobraz w charakterystyczny dla osiedli jednorodzinnych. Zielona nadzieja Pomimo wzrostu popularności ogrodnictwa w naszym kraju pierwsze dwa kwartały mijającego roku okazały się Konsumenci na całym świecie na nowo odkryli w sobie zainteresowanie ogrodnictwem Ogrodniczy producenci, dystrybutorzy i detaliści na całym świecie mieli niewiele czasu na wybrnięcie z biznesowego impasu i wdrożenie działań zapewniających im finansową stabilność

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz