LIDER BIZNESU 9/2020

20 raport wydania niełatwe dla rodzimych producentów materiału szkółkar- skiego. W marcu dystrybucja hurtowa roślin ozdobnych zauważalnie wyhamowała, choć w handlu detalicznym cieszyły się one sporym zainteresowaniem. Następnie zapotrzebowanie na asortyment roślinny poszybowało w górę w dwucyfrowym tempie, natomiast sprzedaż detaliczna wzrosła o nawet 200-300 punktów procento- wych! Dlatego zamówienia wpływające do gospodarstw szkółkarskich są nawet o kilkadziesiąt procent większe niż w 2019 r. Dla popytu na rośliny ozdobne w Polsce można zatem wysunąć bardzo optymistyczne prognozy. Mimo to krajowe szkółki i dystrybutorzy nie spoczywają na laurach. Doskonalą m.in. systemy składania zamówień i e-com- merce, wprowadzają nowości i aktywnie je promują. Ogrodnictwo zastąpiło konsumentom sport i wyjścia do restauracji czy barów

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz