LIDER BIZNESU 9/2020
22 raport wydania Pandemia jasno wskazała w większości firm, za jakimi nowoczesnymi narzędziami marketingowymi i sprzeda- żowymi należy zdecydowanie podążać lub jaką posiadają niezagospodarowaną przestrzeń w narzędziach zwią- zanych np. z reklamą w sieci. Specjalnie przygotowy- wane dedykowane wirtualne spotkania, szkolenia, kon- ferencje. Budowanie swoistego rodzaju platformy marki w Internecie. Silniejsze niż zwykle pozycjonowanie eks- perckie i poradnikowe w komunikacji z klientem to tylko jedne z zagadnień, które niezwykle szybko należało w tym okresie rozwijać i udoskonalać. O sile i mocniejszym ugrun- towaniu telewizji typu VOD, portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, nie trzeba chyba za dużo się rozpisywać. To klient w domowym zaciszu staje się od początku do końca kre- atorem tego co, gdzie i kiedy chce oglądać i jakie komuni- katy go interesują. Jego selek- cja staje się jeszcze bardziej subtelna i konkretna. Branża ogrodnicza również, pomimo dobrych wyników sprzeda- żowych w mijającym sezonie, musiała w swoim strategicz- nym planowaniu wziąć te „wir- tualne czynniki” mocno pod uwagę. To klient kreuje rynek Dawid Kosakiewicz dyrektor marketingu Agrecol Sp. z o.o. Nowy cyfrowy świat Z nowej edycji raportu „State of Sales”, przygotowanego przez Salesforce Research wynika, że COVID-19 znacząco przyspiesza decyzje przedsiębiorców dotyczących cyfry- zacji. Ponad 79% z nich uważa, że pandemia zmusiła ich do szybkiej reakcji i zmiany planów sprzedażowych, nato- miast aż 90% twierdzi, że aktualne warunki ekonomiczne zwiększają znaczenie bycia na bieżąco z potrzebami kupu- jących. To zupełnie nowy wymiar klientocentryzmu, w któ- rym pandemia i lockdown zmieniła handlowców w wirtu- alnych sprzedawców. Nic dziwnego, że aktualnie już 70% firm szkoli swoich przedstawicieli handlowych w budowa- niu relacji online, a 77% sprzedażowych liderów deklaruje, że w porównaniu z 2019 r. wyraźnie przyspieszyło swoje plany związane z transformacją cyfrową. Niełatwe czasy Właściciele sklepów i centrów ogrodniczych, producenci i dystrybutorzy, a także gospodarstwa szkółkarskie mogą liczyć, że wysokie zainteresowanie hobby ogrodniczym w naszym kraju utrzyma się na satysfakcjonującym pozio- mie. Niemniej jednak przed uczestnikami rynku ogrod- niczego w Polsce pojawia się wiele niełatwych wyzwań. Trend „wyhoduj to sam” odradza się, ponieważ konsumentom zależy na samowystarczalności Według Krajowego Rejestru Długów, obok fizycznej aktywności, ogrodnictwo stało się w czasie pandemii drugim najpopularniejszym hobby w Polsce, wyprzedzającym nawet gotowanie.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz