LIDER BIZNESU 9/2020

24 raport wydania Jeżeli chodzi o trendy na rynku ogrodniczym, to ze względu na pandemię wielu konsumentów bardziej niż zwykle poświęciło swoją uwagę ogrodom, działkom i zie- leni wokół domu czy na tarasie, co objawiało się zdecydo- wanym wzrostem sprzedaży roślin w roku 2020 w centrach ogrodniczych po pierwotnym zahamowaniu sprzedaży pod koniec marca i na początku kwietnia 2020 r. Z rozmów z klientami na Zielonym ShowRoomie wynika, że zaobser- wowali oni wzrost obrotów o około 70-80%, co spowodo- wało praktycznie zupełne wyprzedanie materiału w sezo- nie. Sprzedaż wysyłkowa roślin wzrosła nawet o 200%! Z tego względu zamówienia wpływające obecnie do Pozytywne nastroje Anna Ciepłucha-Kowalska Gospodarstwo Szkółkarskie Ciepłucha szkółek są większe niż w poprzednim sezonie. W naszym przypadku obserwujemy 35% wzrost ilości zamówień w porównaniu do ub.r. Nastroje w zielonej branży, mimo trudnej sytuacji w kraju, są pozytywne. Zachowując środki ochrony osobistej, sta- ramy się kontynuować naszą pracę i wyjść naprzeciw ocze- kiwaniom odbiorców tak hurtowych, jak i detalicznych. Źródła: https://www.ogrodinfo.pl/rosliny-ozdobne/covid-19-a-sektor-ogrodniczy-na-swiecie/ https://www.floraldaily.com/article/9254046/gardening-a-popular-hobby-in-poland-during-pandemic/ https://www.floraldaily.com/article/9252195/how-will-the-future-of-gardening-post-covid-19-look-like/ https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-gardens-idUSKBN2220D3 https://biznes.newseria.pl/biuro-prasowe/nieruchomosci/rok-duzego-wzrostu ,b2002638837 https://biznes.wprost.pl/handel/10374239/swiat-wkracza-w-ere-handlu-40-co-to-znaczy.html Jednym z nich będzie zatroszczenie się o wysoką sprzedaż w obliczu mniejszego optymizmu zakupowego i chud- szego portfela Polaków. Okazuje się bowiem, że z powodu pandemii już co trzeci mieszkaniec naszego kraju odczuł spadek swoich dochodów wg raportu PwC. Obniżenie wynagrodzenia objęło więcej kobiet niż mężczyzn, co w większym stopniu może przekładać się na zarządzanie domowymi budżetami rodzin i zawartość koszyków zaku- powych. Aż 1/4 badanych przez PwC deklaruje, że obecnie oszczędza więcej niż przed pandemią, a dla 93% polskich konsumentów ceny produktów pozostają istotne podczas zakupów, przy czym aż dla 43% z nich czynnik cenowy przez pandemię stał się ważniejszy niż wcześniej. Ogród w centrum uwagi Operatorzy działający w sektorze ogrodniczym, muszą przygotować się na trudny i pracowity rok. Jednego nato- miast można być pewnym: ruch w centrach ogrodniczych się zwiększy, a sezon dużej rotacji kupujących - wydłuży. Dlatego wszyscy uczestnicy rynku ogrodniczego mogą liczyć na dobre wyniki finansowe w nadchodzącym roku w miarę, jak coraz więcej entuzjastów na nowo odkrywać będzie uroki ogrodnictwa, posiadania balkonu czy tarasu. Branży sprzyjać będzie też trend samowystarczalności, polegający m.in. na samodzielnej uprawie warzyw, owo- ców czy ziół, któremu wg badań PwC ulega obecnie aż 17% badanych konsumentów. Miejscy konsumenci poszukują kontaktu z naturą, aranżując wnętrza zielenią

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz