LIDER BIZNESU 9/2020

26 garden biznes TEKST: Marcin Fajerski ZDJĘCIA: Pexels, Unsplash Z adbany, odpowiednio przycięty trawnik o gęstej darni jest dumą wszyst - kich posiadaczy ogrodów w naszym kraju, ale przede wszystkim miej - scem relaksu, przyjęć i aktywnego wypoczynku. Dlatego produkty do zakładania oraz pielęgnacji trawników sprzedają się znakomicie. Mija - jący rok w tym segmencie handlu okazał się jeszcze bardziej zadowa - lający dla producentów, dystrybutorów oraz detalistów. Ożywienie na rynku nie - ruchomości oraz wzrost dbałości konsumentów o przydomową zieleń wyraźnie sprzyjają wysokiemu zapotrzebowaniu na mieszanki trawnikowe. Z badań portalu Homebook.pl wynika, że współcześnie aż 92% hob- bystów w Polsce uważa, że najważniejszą rolę w ogrodzie odgrywa przestrzeń wypoczynku. Dla ponad 65% naszych rodaków naj- większe znaczenie ma grillowisko, a dla 38% konsumentów – plac zabaw dla najmłodszych. Inni amatorzy ogrodnictwa wskazują na zewnętrzną kuchnię z ogniskiem – 28% lub wędzarnię – 14%. Jak ogrodowy dywan Przeznaczenie oraz sposób użytkowania ogrodów w naszym kraju wciąż mają bezpośrednie przełożenie na rosnącą sprzedaż asorty- TRAWNIKOWA REWOLUCJA TRWA Trawniki wytwarzają tlen i oczyszczają powietrze z metali ciężkich oraz gazów. Tłumią hałas, chronią glebę przed erozją, a w czasie upałów obniżają temperaturę przygruntową i to nawet o kilka stopni Celsjusza

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz