LIDER BIZNESU 9/2020

32 garden biznes TEKST: Marcin Fajerski, ZDJĘCIA: Pexels, Marcin Fajerski T rend domowej dżungli oraz moda na aranżowanie zielenią balkonów oraz tarasów już od kilku lat wyraźnie sprzyja rynkowi donic i osłonek, co znajduje odzwierciedlenie w dynamicznie rosnącej sprzedaży tych produktów. Bezsprzecznie stanowią one jedną z najlepiej rotujących grup produktowych w ofercie ogrodniczej oraz homingowej. DONICZKOWY BOOM opanowuje również Polskę Ogromnemu zapotrzebowaniu na rośliny doniczkowe w ostatnich latach towarzyszy znaczący wzrost popytu na donice oraz osłonki, które dla wnętrz, ogrodów, tarasów i balkonów stały się tym, czym biżuteria i torebki dla branży modowej. Polski hasztag #doniczki na Instagramie agreguje prawie 18 tys. postów, a #donice - ponad 11 tys. postów. W wyszukiwarce Google pod hasłami „donice” oraz „osłonki” można znaleźć po ok. 6 mln różnych wyników. Konsumenci w naszym kraju poszukują ostatnio m.in. wysokich donic ogrodowych i tarasowych, a także tarasowych, drewnia- nych, wiklinowych, cementowych i co istotne: markowych oraz ceramicznych! Nic oprócz roślin nie podkreśla tak wystroju ulubio- nej przestrzeni wypoczynku jak stylowe dodatki, takie jak donice, osłonki czy skrzynki. Źródła inspiracji Warto podkreślić, że Internet nie stanowi jedynego źródła informacji dla konsumentów poszukujących donic oraz osłonek. Z badań portalu Blooming Artificial wynika np., że niemal połowa konsumen- tów w kwestii zakupu tych produktów polega na detalistach. Ponad 40% kupujących czerpie nato- miast inspiracje z drukowanych i online’owych magazynów. Szacuje się, że ok. 27% nabywców odnajduje pomysły na zakup donic u rodziny i zna- jomych. Co interesujące, Pinterest oraz wspomniany Instagram cieszą się w tym zestawieniu mniejszą popularnością. Na te media społecznościowe sta-

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz