LIDER BIZNESU 9/2020

33 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Trendy się zmieniają Anna Miszczyszyn współwłaścicielka firmy DOLAGRA Ograniczenia związane z epidemią spowodowały przesu- nięcie zainteresowań ludzi w kierunku wystroju wnętrz, bal- konów i aranżacji ogrodów. Bardzo uaktywniły się również działania w ogródkach działkowych. Przy tak wzmożonej potrzebie kontaktu z roślinami donice i osłonki okazały się niezbędnym elementem podkreślającym ich urok. W 2020 r. odnotowaliśmy nagły wzrost sprzedaży donic i pokrew- nych towarów, np. fontann ogrodowych. Tradycyjnie sprze- daż donic podlega prawom sezonowości. Jednakże w tym roku nastąpiło wyraźne wydłużenie sezonu sięgające końca października. Zainteresowaniem cieszyły się donice we wszelkich rozmia- rach. Klienci preferują donice z podstawkami ze względu na zapewnienie optymalnych warunków rozwoju roślinie. Sprzedaż osłonek stanowi ok. 20% całego asortymentu. Zauważamy, że w hierarchii kryteriów kierujących odbior- cami, pierwsze miejsce zajmuje jakość i staranność wyko- nania, wartość dekoracyjna i oryginalny design. W dalszej kolejności brana jest pod uwagę cena produktu. Zmieniły się oczekiwania kolorystyczne. Popularne od kilku lat szarości ustępują miejsca wszystkim odcieniom błękitu i turkusu, czerwieni oraz srebra i złota. Czynimy starania, aby w nadchodzącym sezonie zaskoczyć naszych klientów kolejnymi nowościami w zakresie kształ- tów i kolorystyki. wia bowiem odpowiednio 38 i 23% zakupowiczów. Wciąż jednak są one chętniej przeszukiwane niż blogi i galerie zdjęć, które wybiera zaledwie 10% respondentów badań portalu Blooming Artificial. Między tradycją i nowoczesnością Obecnie w Wielkiej Brytanii konsumenci najchętniej się- gają po donice i osłonki o nowoczesnym designie. Te pękate i bogato zdobione ustępują miejsca produktom o ciekawym kształcie i minimalistycznym designie. Ich modernistyczny wygląd i czysta biel, cementowa lub sta- lowa szarość przede wszystkim ładnie podkreślają walory ozdobne roślin. Donice te stanowią też wymarzone dopeł- nienie wnętrz, w których królują geometryczne formy, gra- fit i biele. Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszą się rustykalne donice oraz osłonki, które świetnie korespon- dują m.in. z wnętrzami urządzonymi w stylu skandynaw- skim. Kupujący chętnie nabywają też ceramiczne donice retro. Nieco rzadziej natomiast decydują się na szklane ter- raria, makramy lub efektowne kokedamy. Moda na trend EKO, recykling oraz baśniową estetykę „shabby chic” sprawia, że rustykalne donice ceramiczne, drewniane i blaszane wracają do łask na całym świecie - również w Polsce. W krajach Europy Zachodniej konsumenci poszukują także donic glinianych oraz syderytowych TOP 3 trendy w donicach i osłonkach Nowoczesne Minimalistyczne Rustykalne Źródło: Bloomingartificial

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz