LIDER BIZNESU 9/2020

39 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy Możliwości na horyzoncie Niektóre ze zmian w zachowaniach i mentalności kupu- jących sprzyjają detalistom w branży ogrodniczej. Przede wszystkim konsumenci zaczęli zwracać większą uwagę na wyposażenie domu z ogrodem. W wyniku lockdownu miejsca te stały się bowiem nie tylko przestrzeniami życia rodzinnego, ale również realizacji pasji, relaksu oraz pracy. Mieszkańcy Europy nabrali też więcej odwagi, aby zająć się ogrodnictwem i majsterkowaniem. Trend „zrób to sam” zyskał więc jeszcze szersze grono zwolenników, którzy swoimi poczynaniami i tzw. lifehackami chętnie dzielą się na takich serwisach jak Facebook, YouTube, Instagram czy Pinterest. Nowe rozdanie trendów Globalna pandemia nie pozostała bez wpływu na trendy i upodobania konsumentów, którzy jak nigdy wcześniej cenią sobie bezpieczeństwo, wolność, autonomię, lokal- ność i ekologię. Coraz ważniejsza dla kupujących staje się też transparentność marek w zakresie produkcji i dystry- bucji asortymentu. Przywiązaniu konsumentów do auten- tyczności towarzyszy większa troska o pielęgnowanie war- tości rodzinnych i wypoczynku. Więcej o zmianie warty trendów w Europie będzie można dowiedzieć się podczas Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej w lutym 2021 r. Czekanie to nie działanie Zmiany w handlu, nawykach klientów oraz nowa szychta w trendach zakupowych sprawiają, że detaliści i dystrybu- torzy działający w zielonej branży mają naprawdę niewiele czasu na dostosowanie się do wymagań rynku. A stawka, sięgająca nawet 90% dotychczasowych dochodów, jest bardzo wysoka! Czekanie oznacza dla firm regres. Dlatego zarówno szkółki, producenci, hurtownie, jak i centra ogrod- Rynek ogrodniczy w Europie wymaga od wszystkich jego uczestników dużej elastyczności w działaniu i dynamiki, które należy pogodzić z liczbą zatrudnionych pracowników i potrzebą optymalizacji kosztów

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz