LIDER BIZNESU 9/2020

poziom wyżej 42 TEKST I ZDJĘCIA: Alicja Cecot K ońcówka roku kojarzy się na naszym rynku roślin doniczkowych z po - insecją, czyli wilczomleczem pięknym. W międzynarodowym handlu natomiast występuje w tym okresie szereg innych okolicznościowych gatunków lub sposobów na przeobrażenie zwykłego produktu ogrod - niczego w bożonarodzeniowy (fot. 1) bądź sylwestrowy gadżet, który może być pozycjonowany jako podarunek. KWITNĄCE, BŁYSZCZĄCE, KUSZĄCE Wprawdzie 2020 r. jest nietypowy, z ograniczonym popy- tem na prezenty świąteczne, ale kwiaciarskich akcentów, które umilają życie, i tak nie brakuje w ofertach dostawców, na sklepowych półkach i w koszykach konsumentów. Gwiazdy po liftingu Dobór poinsecji, powszechnie nazywanych gwiazdami betlejemskimi, zdominowany jest przez odmiany o czerwo- nych przykwiatkach w klasycznym kształcie. Nic tego nie zmieni, ale regularnie pojawiają się nietuzinkowe kreacje, które mają za zadanie ożywić zainteresowanie tradycyjnym wilczomleczem pięknym ( Euphorbia pulcherrima ) i odświe- żyć jego wizerunek. Taką nowinką jest Christmas Mouse®, z zaokrąglonymi przykwiatkami, które mają się kojarzyć z mysimi uszkami. Roślinom w obrocie często towarzyszy stosowna etykieta, nawiązująca do tej nazwy. Jeszcze bardziej intrygującą formę, która przywodzi na myśl różę, ma kwiatostan u odmian Winter Rose® czy Valentino (fot. 2), obecnych na rynku już od jakiegoś czasu. Choć są niszowe, zawsze znajdą grupę fanów, którzy lubią ciekawostki. Z kolei rzadko oferowane pienne formy poinsecji – droższe produkty kategorii premium – pożądane są głównie przez dekoratorów wnętrz. Jeśli chodzi o kolorystykę, w naszym kraju – przynajmniej w niektórych jego rejonach – wzrosła popularność poinse- cji o „cynamonowych” przykwiatkach (w ciepłych barwach, z akcentami brzoskwiniowymi, morelowymi i niejednolitej  Fot. 2. Poinsecja Valentino o niebanalnych kwiatostanach ALICJA CECOT EKSPERT

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz