LIDER BIZNESU 9/2020

49 Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy życzliwości mogliśmy się zatowarować, nie korzystając z kredytów. Zaprzyjaźnione gospodarstwa szkółkarskie zgodziły się też na dłuższy termin płatności, za co jestem im bardzo wdzięczny. Później zaczęli docierać do nas okoliczni dostawcy, którzy dostrzegli w nas potencjał rozwoju. Klienci skłonili nas do uzupełnienia oferty o kwitnące rośliny jednoroczne, m.in. bratki, pelargonie czy surfinie. Pojawili się u nas producenci podłoży i nawozów. Z roku na rok poszerzaliśmy nasz asortyment. Równolegle powiększało się grono naszych klientów. Kamieniem milowym w naszym rozwoju było wybudowanie w 2002 r. namiotu handlowego, co pozwoliło nam prowadzić sprzedaż takich produktów jak środki ochrony roślin, nasiona, donice i narzędzia. Zacząłem myśleć o tym, aby kupić działkę od stacji BP i po kilku latach udało się ten cel zrealizować. To był przełom! Kolejnym krokiem była budowa obiektu szklarniowego o powierzchni 1152 m kw., która pozwoliła Ogrodowi Marzeń na rozwinięcie skrzydeł. A.B.: Warto wspomnieć, że po nabyciu działki zbudowano wiadukt pod torami kolejowymi, co pozwoliło nam dotrzeć do szerszego grona klientów. Pod koniec września 2010 r. ruszyły prace nad naszym nowym obiektem. Bardzo niesprzyjająca zima utrudniała nam ich ukończenie. Równolegle prowadziliśmy sprzedaż w namiocie poza terenem budowy. Dopiero 15 kwietnia 2011 r. otworzyliśmy podwoje naszej zadaszonej placówki. Co umożliwiła Państwu realizacja tej ważnej inwestycji? A.B.: W 2001 r. prowadziliśmy sprzedaż przede wszystkim w miesiącach wiosennych, letnich i na początku jesieni. Zimą oferowaliśmy choinki i w ograniczonym zakresie artykuły świąteczne. Zależało nam natomiast na zapewnieniu biznesowi całorocznej dochodowości i zatrudnianiu pracowników na cały rok. Ponadto chcieliśmy poszerzyć naszą ofertę. Otwarcie obiektu szklarniowego pozwoliło nam na ograniczenie sezonowości i realizację wszystkich innych celów. Zdecydowaliśmy się na poszerzenie wachlarza produktowego, m.in. o asortyment do upiększania aranżacji wnętrz, balkonów i tarasów, którego zaczęli poszukiwać nasi odbiorcy. Prowadzicie Państwo także sprzedaż oraz serwis sprzętu zmechanizowanego. A.B.: Zdecydowaliśmy się na prowadzenie sprzedaży i serwisu urządzeń wyłącznie marki STIHL. Uznaliśmy, że lepiej skoncentrować się na jednej specjalistycznej i renomowanej marce, niż podejmować bezcelową walkę cenową. Wprowadzenie maszyn STIHL pozwala

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz